A száguldó cirkuszban az idei szezonra változtak meg jelentősen a technikai szabályok, így lényegében generációváltás történt a versenyautók esetében. Az újítások elsődleges célja az volt, hogy a versenyzők könnyebben tudják követni egymást, így látványosabbak legyenek a küzdelmek. A szabályok be is váltották a hozzájuk fűzött reményeket, hiszen több előzést láthattunk, mint az elmúlt években.
A Forma-1-es versenyzők viszont rengeteget panaszkodnak arra, hogy a modern versenyautók egész egyszerűen túl nehezek, ami nem is igazán képezi vita tárgyát, hiszen 2022-ben az autók minimumsúlya 798 kg volt, szemben szemben a 2000-es évek elejével, amikor az F1-es autók 600 kg-ot nyomtak.
„Van realitása annak, hogy egy kicsit könnyebbé tegyük őket” – mondta Nikolas Tombazis, az FIA együléses versenyautókkal foglalkozó bizottságának technikai főnöke a The Race című lapnak. „Persze nem jelentős mértékben. Figyelembe kell vennünk, hogy a súlybeli különbség 2000-hez – tehát mintegy 20 évvel ezelőtthöz képest – körülbelül 200 kg, ami jelentős.”
Tombazis azt elismeri, vannak területek, melyeken nehéz lesz súlycsökkentést végrehajtani, például az erőforrások, vagy a biztonsági megoldások tekintetében, ám vannak olyan alkatrészei a versenyautóknak, melyekkel igenis lehet előrelépéseket tenni ebből a szempontból.
„15-20 kg-ról beszélünk a komplexebb rendszerek, és 30-35 kg-ról az autók méretei miatt. Szóval az autók sokkal hosszabbak és szélesebbek, nagyobbak a gumik is, és így tovább. És úgy gondoljuk, hogy a méreteket tekintve van lehetőség. Szeretnénk, ha a 2026-os autók jóval rövidebbek lennének, egy kicsit talán szűkebbek is, és mindez hozzá fog járulni a súlycsökkentéshez.”
Ha 2026-ban valóban ily mértékben megváltoznak a Forma-1 technikai szabályai, úgy ismét meglehetősen új külsőt kaphatnak a királykategóriás versenyautók.