Annak ellenére nem változtat a Forma-1-es első szárnyak tesztelési módszerein a Nemzetközi Automobil Szövetség, hogy az idei szezon során a témakör nagy port kavart a csapatok között. A Red Bull és a Ferrari istállója a McLarent váldolta azzal, hogy túlságosan rugalmas az első szárnyuk, amire reagálva az FIA a Belga Nagydíjon onboard kamerákkal figyelte a szóban forgó alkatrészt. Ezt azonban nem azért tették, hogy elkapjanak egy esetleges csalást, hanem azért, hogy pontosabban meg tudják határozni a jövőbeli szabályokat.
Az FIA ezzel együtt azt is kijelentette, hogy szabályosnak tartja a McLaren megoldását mindaddig, amíg az teljesíti a jelenlegi terhelési teszteket. Erről Nikolas Tombazis beszélt, aki arra is kitért, mennyire nehéz a különböző kialakítású első szárnyakra egységes teszteket meghatározni.
„Elégedettek voltunk azzal, amit láttunk. De le kell szögeznem, hogy a lényeg nem mindig ezen van. Fontos kérdés, hogy értelmes teszteket végezzünk. Az autó többi alkatrészéhez képest az első szárnnyal azért nincs könnyű dolgunk, mert a különböző pontjain jelentkező terhelések jelentősen eltérnek a csapatok között. Szóval egy bizonyos irányú és erejű teszt nem ugyanazt a mértékű elhajlást fogja eredményezni.”
„Egy igazán jó teszt azt imitálja, ami valódi környezetben, a versenypáján történik. A jelentősen eltérő kialakítások miatt ez nagy kihívást jelent” – fogalmazott.
Tombazis kihangsúlyozta, a jelenlegi szabályrendszer 2022-es bevezetése óta nem változtattak az első szárnyak rugalmassági tesztjein, és ezt 2025-ben sem tervezik. Ennek megfelelően a csapatok igyekeznek kihasználni az ezen a területen jelentkező mozgásteret: A Ferrari az idei szezonban már használt rugalmas első szárnyat, és a hírek szerint a Red Bull is hasonlóval kísérletezik.
„Nyilván idén kora ősszel ez egy forró beszédtéma volt.A csapatok számára egyértelművé tettük, hogy nem tervezünk módosítani az első szárnyak tesztjén, és ehhez tartjuk magunkat” – tette hozzá.