A versenyautók jelentősen átalakultak a 2022-es idényre, minimumsúlyukat pedig az eddigi 752 kg-ról 795 kg-ra emelték meg, a csapatok többségének idei autója azonban jóval ezen súlyhatár felett van. A mezőny tagjai ezért nemrég megállapodtak abban, hogy a szezonkezdetre további 3 kg-mal megemelik az előírt minimumsúlyt, tehát üzemanyag nélkül 798 kg-ot kell nyomniuk a versenyautóknak.
Egyes csapatok viszont még így is küszködnek autójuk súlyával, ezért minden területen próbálnak spórolni. A Bahreini Nagydíj hétvégéjén közelebbről szemügyre véve a versenygépeket pedig kiderült, több istálló is a fényezés elhagyásával próbált súlyt megtakarítani.
Közéjük tartozik a McLaren is, mely a februári bemutatón prezentálthoz képest egy módosított fényezéssel gurult pályára az idénynyitón: a versenyautó motorborításáról eltávolították a papayaszínű festéket, az elem pedig fekete burkolatot kapott. Hasonlóképp trükközött az Aston Martin is, ők az autó oldalszekrényének egy részét nem festették le, hogy értékes századmásodperceket nyerjenek.
Andrew Green, az Aston Martin technikai igazgatója elárulta, bár úgy tűnhet, nem nyernek sokat egy ilyen lépéssel, valójában minden gramm számít.
„A súly nagyon nagy probléma. Ezek az autók eleve nehezek, és a szabályokban meghatározott súlyra lemenni nagy kihívás” – mondta a szakember. „Végigmentünk az autón az elejétől a hátuljáig, leszedtük a festéket, ahol tudtuk. Azt hiszem, összesen mintegy 350 grammot spóroltunk.”
A Forma-1 élcsapatai is küszködnek ezzel a problémával, a Mercedes szerint a Red Bull szenvedi meg leginkább ezt jelen pillanatban.
„Ha most tippelnem kellene, akkor talán a Red Bull és mi vagyunk a leginkább túlsúlyosabbak a top 10-ből” – mondta Toto Wolff, a német istálló csapatfőnöke. „És vannak csapatok, akik a súlyhatáron, vagy kicsit afölött vannak.”
„Ez pedig a köridő tekintetében is előnyt vagy hátrányt jelent. De okosan kell csinálni. Néhányan úgy döntöttek, hogy könnyebbé válnak, és profitálnak ebből jelenleg. Ami minket illet, határozottan van terület a fejlődésre, és le tudunk csípni azokból az elemekből, amik túl nehezek az autón.”
A Red Bull főmérnöke, Paul Monaghan hozzátette: „Nehéz ezekkel az autókkal a súlyhatár alá kerülni. Mindenki ugyanezzel küzd jelenleg. Hogy hogy állunk a többiekhez képest, arról az FIA-t kellene megkérdezni, de jó kis küzdelem ez.”
A csapatoknak egyébként lehetőségük van az előírt minimum súlyhatár alá menni versenyautójukkal, ebben az esetben viszont ballasztsúlyokkal kell kompenzálniuk, ami kétségkívül előnyös megoldás, hiszen azokat bárhol elhelyezhetik a versenygépeken.