A Red Bull Forma-1-es csapatát az elmúlt hetekben érzékenyen érintette az, hogy versenyzői úgy keveredtek jelentős károkkal járó ütközésekbe, melyekről egyáltalán nem tehettek: a Brit Nagydíjon Lewis Hamilton ütközött össze Max Verstappennel – a versenybírók pedig a címvédőt találták vétkesnek –, míg a Hungaroringen Valtteri Bottas okozott tömegbalesetet a Magyar Nagydíj nyitókörében.
A Red Bull számára a silverstone-i baleset mintegy 550 millió forintnak megfelelő károkkal járt, és hungaroringi események is nagy csapást mértek az istállóra: Max Verstappen és Sergio Perez autója is megsérült, utóbbi V6-os erőforrása is menthetetlenné vált. Könnyen lehet egyébként, hogy Verstappen sem tudja tovább használni majd azt a motort, amellyel Silverstone-ban balesetezett.
Mivel idén már a költségplafon szabályai szerint működnek az F1-es csapatok, milyen ilyen baleset komoly fejtörést okoz, hiszen a kárköltségeket adott esetben a fejlesztési forrásoktól kell elvonni.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint éppen ezért érdemes lenne átgondolni a költségplafon szabályait.
„Perez motorjából minden víz azonnal elfolyt, szóval még részletesebben meg kell vizsgálnunk, de az elsődleges jelentések szerint nem tudjuk tovább használni. Nagyon kicsi az esély arra, hogy elkerülhetjük a büntetést, és ez rendkívül frusztráló a Honda számára is, mivel nem megbízhatósági probléma, hanem olyan baleset miatt történt, amit nem mi okoztunk” – mondta a szakember.
„Szóval ők is érzik ezt a csapást, ahogy mi is, és nem is lehet alábecsülni a költségplafon miatt. Olyasvalami ez, amit meg kell vizsgálni, mert a költségplafon környezetében brutálisak azok az incidensek, amiket el kellett szenvednünk az elmúlt pár hétben.”
„Ott vannak a tartalékalkatrészek, de főleg a motorok aggasztóak. Szerintem meg kell vizsgálni ezt az FIA-val, mert olyasvalamiről van szó, ami minden csapatot érinthet, nem csupán a Red Bullt.”
A Ferrari Forma-1-es csapatát irányító Mattia Binotto egyetért a kérdésben.
„Hogy kivételeket kellene-e tenni? Nem vagyok biztos benne, hogy ez a megoldás, mert nehéz lenne felügyelni. De meg kellene fontolni azt, hogy fizessen az a csapat, melynek a versenyzője balesetet okoz. Akkor a versenyzőnek is nagyobb felelőssége lenne” – mondta a szakember az Auto Motor und Sport című szaklapnak.
A Ferrari egyébként szintén pórul járt a Hungaroringen: Charles Leclerc autóját Lance Stroll torpedózta meg a rajt után, és akárcsak a Red Bull, ők is elveszítettek egy V6-os erőforrást emiatt, a monacói pilótára tehát rajtbüntetés vár majd a szezon második felében.