Előnyt kovácsolna az idén bevezetésre kerülő új szabályokból a Ferrari csapata. A gárdát irányító Stefano Domenicali újságíróknak nyilatkozva nemrégiben elmondta, véleménye szerint profitálhatnak abból, hogy 2009-ben már használták a kinetikus energia-visszanyerő rendszert.
Előnyt kovácsolna az idén bevezetésre kerülő új szabályokból a Ferrari csapata. A gárdát irányító Stefano Domenicali újságíróknak nyilatkozva nemrégiben elmondta, véleménye szerint profitálhatnak abból, hogy 2009-ben már használták a kinetikus energia-visszanyerő rendszert.
A csapatfőnök a Ferrari szokásos évadnyitó médiaeseményén beszélt egyebek mellett az új gumiszállítóról, a Pirelliről is: a szakember elmondta, habár a tavaly Abu Dhabiban futott teszten pozitív eredményeket kaptak, komoly kiértékelésre lesz még szükségük ahhoz, hogy megértsék az abroncsok viselkedését – különösen az esőgumikét.
„Ami a gumikat illeti, a legutóbbi teszten, Abu Dhabiban kapott eredmények pozitívak és egyértelmű, hogy nagyon fontos lesz a tervezőknek és a mérnököknek, hogy megtalálják az autó megfelelő egyensúlyát” – mondta Domenicali, majd hozzátette: szerinte az új beszállítónak hála izgalmasabb futamokat láthatunk majd.
„Úgy érzem, teljesen már irányba haladunk majd, mint tavaly, mivel a gumikopás talán nagyobb lesz, ami miatt sokkal változékonyabb versenyeket láthatunk majd: emiatt pedig a rajtpozíciók kevésbé lesznek fontosak a végeredmény szempontjából.”
„Jelen pillanatban az ismeretlen faktor számunkra az autók esőben való kezelése, viszont számíthatunk arra, hogy a 15 napos tesztprogram során elered az eső, így tiszta képet kaphatunk majd erről is.”
Miután a csapatok a tavalyi szezonra megegyeztek abban, hogy nem használják a kinetikus energia-visszanyerő rendszert (KERS), a hibrid technológia idén visszatér a királykategóriába. A Ferrari – több csapattal ellentétben – 2009-ben használta a környezetbarát megoldást, emiatt pedig úgy vélik, előnyben lehetnek majd.
„Reméljük, hogy előnyt kovácsolhatunk ebből – legalább a szezon elején. Folytattuk a rendszer fejlesztését, különösen súly tekintetében próbáltunk javulást elérni, még ha a használatára vonatkozó szabályok nem is változtak.”
Az egyik legjelentősebb módosítás a technikai szabálykönyvben 2011-re, hogy bemutatkoznak az állítható hátsó terelőszárnyak a versenyautókon. A szezonvégi teszteken egyedül a Mercedes GP alakulata volt az, mely a pályán is kipróbálta az új rendszert, így a Ferrari egyelőre csupán a szimulátorban kapott adatokra támaszkodhat.
„Az elmúlt hetekben volt néhány pontosítás az FIA részéről, de amíg nem használjuk a versenypályán, nem tudunk átfogó értékelést nyújtani róla” – nyilatkozta Domenicali.
A Wrooom szerdai sajtótájékoztatóján szó esett a 2013-ban bevezetésre kerülő új motorformuláról is; mint ismert, a csapatok a 2013-as szezontó kezdve 1,6 literes, V4-es turbófeltöltésű aggregátokat lesznek kénytelenek használni.
„Ami a jövőben használandó motorokat illeti: az FIA Motorsport Világtanácsa világosan meghatározza a tervezést, így természetesen már dolgozunk rajta, mivel szorít az idő. Nem egy olyan dologról van szó, amit preferálunk, de tiszteletben tartjuk a döntést.”
„Az egyik prioritás az, hogy figyelembe kell vennünk a motorok hangját is, mivel fontos a szurkolóknak, így nem szabad alábecsülni.”