A költségek csökkentése érdekében a csapatok úgy döntöttek, befagyasztják a motorok fejlesztését az első versenyt követően. A Honda megerősítette, hogy ők már Ausztriára elkészült az új erőforrással, illetve a megbízhatóság javítása érdekében a Mercedes is továbbfejlesztette az Ausztráliába vitt aggregátját.
Azonban sem a Ferrari, sem a Renault nem hozott magával új motort Ausztriába, így ez azt jelenti, hogy nekik az idei évben az Ausztriában használatos specifikációt kell használniuk idén.
A 2020-as szabályok azt mondják ki, hogy a csapatok egy teljesítményt célzó fejlesztést vethetnek be az MGU-K, az energiatároló és a vezérlőelektronika vonatkozásában, illetve csak megbízhatósági okokból módosíthatnak a motoron, ez utóbbihoz viszont az FIA jóváhagyása szükséges.
A Renault csapatfőnöke, Cyril Abiteboul elmondta, kompromisszumokat kellett hozniuk az idei szezonra: ennek a döntéssorozatnak része volt az is, hogy a motoron nem változtatnak.
„Volt néhány kompromisszum és áldozat, amit meg kellett hoznunk, hogy kezelni tudjuk ezt a súlyos válságot” – nyilatkozta Abiteboul.
„Nagyon nagy mértékben csökkentek a bevételeink. Tárgyalunk a szponzorainkkal is, akik nagyon lojálisak, de a saját üzletükben kihívásokkal néznek szembe.”
„Döntéseket kellett hoznunk, és az egyik az, hogy szüneteltetjük a motorfejlesztést. Ez azt jelenti, hogy az idei évben nem számítunk frissítésre.”
„Úgy gondolom, hogy a motorral idén előrelépést tettünk, ez észrevehető. Most az autóra kell koncentrálnunk” – folytatta a csapatfőnök.