Az energiaital-gyárosok azért szeretnék elérni, hogy 2022 után ne lehessen fejleszteni a jelenlegi erőforrásokon, mert a Honda 2021-es kivonulása után is szeretnék a japán gyártó erőforrásait használni.
Mindezt úgy, hogy felvásárolnák a Honda infrastruktúráját, és megvennék a gyártó motorját is, mint szellemi terméket – ez viszont csak akkor lenne megvalósítható, ha 2022-től nem kellene fejleszteniük a V6-os erőforrásokon.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff már Portugáliában jelezte, támogatják a Red Bull törekvéseit – ez persze nem meglepő, hiszen a németek jelenleg dominálnak a Forma-1-ben.
A Ferrari viszont ellenzi a motorfejlesztések befagyasztását. Louis Camilleri, a maranellóiak vezérigazgatója a Gazzetta dello Sport című lapnak azt mondta, mivel az FIA a jövőben előtérbe szeretné helyezni a bioüzemanyagok használatát, elképzelhetetlen az, hogy ne fejlesszenek az erőforrásokon.
„Határozottan ellene vagyunk az erőforrások befagyasztásának, mivel az az F1 szellemiségével ellentétes lépés volna” – mondta Camilleri.
„Azt gondolom, fontos hangsúlyozni, hogy már a jelenlegi szabályok is előírják a 2023-ban történő befagyasztást. Ráadásul az F1-nek ambiciózus céljai vannak a fenntarthatóság szempontjából.”
„Már 2022-től a szabályok előírják 10 százalékos etanoltartalmú üzemanyagok bevezetését, az FIA viszont a lehető leghamarabb el akarja érni a 100 százalékot, ideális esetben már a következő évben.”
„Ez pedig óhatatlanul magával vonzza egyes motoralkatrészek fejlesztését. Ez egy nagyon bonyolult téma, és aktívan egyeztetünk róla az érintett felekkel.”
Bár egyes vélekedések szerint a Honda távozása intő jel arra vonatkozóan, hogy más irányt kellene venni az F1-es erőforrások tekintetében, Camilleri nincs erről meggyőződve. Szerinte nem fogják más gyártók követni a japánok példáját.
„Nem hiszem, hogy ez megtörténik, ugyanakkor felgyorsíthatja a jövőbeli motorkarakterisztika meghatározásának igényét. Nekünk – és értem ezalatt az FIA-t, a Liberty Mediát és a motorgyártókat – muszáj balanszíroznunk a célokat illetően, ez pedig néha konfrontációval jár az innovációt, a környezeti fenntarthatóságot és a költségeket illetően.”
„Az utóbbi tényezőt túl sokszor figyelmen kívül hagyjuk, ezzel pedig veszélybe sodrunk mindenkit. És biztosítanunk kell azt is, hogy a motorbeszállítás és fejlesztés egy gazdaságilag vonzó üzlet.”