A világbajnoki pontverseny második helyezettje már rögtön a verseny után adott interjúi során elismerte, ő volt az, aki hibázott a 11-es kanyarban, ezért ért véget számára már a 18. körben a vasárnapi verseny. A televíziós közvetítés során bejátszott rádióüzenetében viszont a gázpedálra panaszkodott, így sokan azt gondolták, hasonló probléma üthette fel a fejét, mint két hete, Ausztriában. Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke viszont a futam után gyorsan tisztázta: ezúttal nem volt műszaki gond.
„Először is, nem volt probléma a gázpedállal, ennek a kiesésnek semmi köze Ausztriához” – magyarázta a szakember. „Ami történt, az egy tényleges hiba Charles részéről, ami megesik, és ez szerintem semmit sem von le abból, hogy mennyire jó versenyző ő, mivel egy fantasztikus pilóta. De ez egy hiba volt a részéről.”
„Amit a rádión hallottak, az arról szólt, amikor hátramenetbe próbált kapcsolni, hogy kitolasson a gumifalból. Van egyfajta metódus erre – de most nem mennék bele a részletekbe. Eszerint a gázpedálon állt, de nem érezte a megfelelő nyomatékot a motorból. Szóval egyszerűen a metodikáról volt itt szó.”
Binotto leszögezte azt is, azt a problémát, ami kis híján Leclerc vesztét okozta az Osztrák Nagydíjon, teljesen megoldották.
„Általában nem szoktuk nyilvánosan részletezni, hogy mi is történik, de ami Ausztriában előfordult, az egészen egyszerű volt. Volt egy csillapító, ami egy kicsit szorult. Ennyi. És már intézkedtünk annak érdekében, hogy elkerüljük az ilyen problémát a jövőben.”