IMOLAGP

A Ferrari magyarázata a mélyrepülésre

A Ferrari főtervezője, Nikolas Tombazis elmondta, hogy teljesítményük visszaesését nem lehet a szezonközi gumiváltásra fogni, jóllehet Fernando Alonso korábban utalt arra, hogy hátrányosan érintette őket a gumispecifikáció megváltoztatása.


A Ferrari főtervezője, Nikolas Tombazis elmondta, hogy teljesítményük visszaesését nem lehet a szezonközi gumiváltásra fogni, jóllehet Fernando Alonso korábban utalt arra, hogy hátrányosan érintette őket a gumispecifikáció megváltoztatása.

Alonso május óta nem tudott futamot nyerni és jelenleg 60 pont a lemaradása a listavezető Sebastian Vettellel szemben, aki az elmúlt öt versenyből négyet simán nyert, ezzel karnyújtásnyira kerülve negyedik világbajnoki címéhez.

Alonso korábban utalt arra, hogy a Pirelli módosított abroncsai – amiket a sorozatos defektek miatt volt kénytelen bevezetni a Magyar Nagydíjon – hátrányos helyzetbe sodorta a Ferrarit.

„Nyertünk Kínában, majd nyertünk Spanyolországban, és most úgy tűnik, hogy valami eltűnt, különösen azóta, hogy visszatértek a 2012-es Pirelli abroncsok” – mondta a spanyol pilóta. Azt gondolom, hogy ez igencsak hátrányos helyzetbe sodort minket és búcsút is mondhattunk a bajnoki címnek.”

Tombazis azonban elmondta, hogy a dolgok túlzott leegyszerűsítése lenne, ha kijelentenénk, a gumik miatt képtelenek felvenni a kesztyűt a Red Bullal.

„Felületes lenne részünkről, ha a gumikat hibáztatnánk, mint egyedüli oka a gyengélkedésnek. Voltak olyan fejlesztéseink, amik nem voltak olyan ütősek, mint azt vártuk, sőt olyanok is akadtak, amik nem működtek” – mondta a szakember.

„A szélcsatorna technológia egy gyenge pontunk, ha megnézzük azt, riválisaink milyen jól alkalmazzák azt. Voltak gondjaink az áramlás minőségével, nem volt olyan egységes, mint annak lennie kellett volna és nem tudtunk olyan nagy modellel dolgozni, amilyennel szerettünk volna.”

„Az adataink és a berendezéseink elavultak, nem tudtunk annyit futni és kísérletezni egy nap, ami mindenképpen hátrányt jelentett számunkra.”

A Ferrari már hosszú hónapok óta dolgozik szélcsatornája felújításán, amit reményeik szerint a hó végén üzembe is tudnak helyezni, ami Tombazis szerint óriási löketet adhat majd számukra.

„Az elmúlt hónapokban folyamatosan fejlesztettük, hogy megoldjuk a problémáinkat. Éppen ezért optimista vagyok, hogy ezen a fronton, mikor megnyitjuk és futtatni tudjuk, már nem leszünk többé hátrányban ellenfeleinkkel szemben” – tette hozzá a szakember.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Ezeket is ajánljuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!