A monacói versenyző nagy meglepetésre Bakuban is rajtelsőséget tudott szerezni, 1 perc 41,218 másodperces idejénél senki sem tudott jobbat elérni a szombati kvalifikáción.
A Ferrarinál résen voltak, kihasználták ugyanis a Mercedes taktikáját, a német istálló ugyanis két bemelegítő kört teljesített versenyzőivel, mielőtt azok elmentek volna gyorskörre.
Leclerc így a Q3 elején időmérős körének végén épp utolérte a második bemelegítő körét teljesítő Lewis Hamiltont, akiről a pálya hosszú egyenesében némi szélárnyékot tudott fogni.
Laurent Mekies azt mondja, tudatosan készültek erre.
„Mindig egy kompromisszumról van szó, amikor az ember szélárnyékot akar, és egy csoport végén halad, hiszen megvan a kockázata, hogy elkésik, vagy sárga, esetleg piros zászlóba fut” – mondta a Ferrari versenyigazgatója. „És ezzel szemben ott van az, amikor elöl mész, tiszta kivezető köröd van, de veszítesz néhány tizedet a szélárnyék hiánya miatt.”
A Ferrarinak sikerült úgy pozícionálnia Leclerc-t, hogy közel tudjon maradni Hamiltonhoz gyorskörében, a pálya utolsó szektorában így ki tudta használni a brit pilóta szélárnyékát.
„Tökéletesen időzített volt” – mondta Mekies. „A Mercedes egy [második] előkészítő kört futott. Mi tudtuk ezt, Charles is tudta, és tökéletesen időzítette a kivezető körét, megfelelő lemaradást tartott, hogy az utolsó egyenesben Lewis mögé érjen.”
„Határozottan szuper munkát végzett ezen a téren, és összességében a csapat remekül menedzselt egy nehéz időmérőt.”