Pedig a maranellói gárda jó formában érkezik meg Mogyoródra, hiszen másfél hete, a Brit Nagydíjon Charles Leclerc éppen csak lecsúszott a győzelemről. Azt megelőzően ráadásul a monacói pilóta a nagy leszorítóerőt igénylő Monacóban rajtelsőséget szerzett, Carlos Sainz pedig végül a 2. helyen zárta a futamot. És hasonlóan erős teljesítményt nyújtott a Scuderia Bakuban is.
Bár a Ferrarinak lehet oka az optimizmusra, Leclerc szerint nem számíthatnak arra, hogy erősebbek lesznek a Mercedesnél és a Red Bullnál.
„Jó dolog optimistának lenni, és szerintem az elmúlt három versenyen nyújtott jó teljesítmény után mindannyian szeretnénk optimisták lenni” – mondta Leclerc. „Másfelől viszont realistának is kell lennünk. Jó formában vagyunk, de úgy érzem, hogy kicsit optimista elvárás lenne, ha győzelemben gondolkodnánk Budapesten. Szóval reálisan nézve a dolgokat, szerintem elégedett lennék azzal, ha ott lennénk a két topcsapat mögött.”
A Ferrari másik versenyzője, Carlos Sainz szerint a mostani karakterisztikájú versenyautókkal, a rendkívüli leszorítóerő miatt másféle kihívásokat jelent a Hungaroring – ezért az már nem egy olyan pálya, ahol a Scuderia igazán tündökölhet.
„A budapesti pálya ezekkel az autókkal egy közepesen gyors/gyors pálya lett. Ha megnézzük Monacót és Bakut, ott vannak 2-es és 3-as sebességi fokozatban teljesítendő kanyarok, Budapesten viszont ezekkel az őrült leszorítóerejű autókkal ott van a középső szektor, ahol végig 4-esben vagy 5-ösben megyünk” – mondta a spanyol.
„Szóval nem olyan lassú tempójú pálya, mint amilyen volt korábban. Szóval kétlem, hogy túlzottan jó pálya lesz nekünk. Viszont azt gondolom, hogy egy nagyszerű lehetőség lehet arra, hogy ott legyünk közvetlenül a Red Bull és a Mercedes mögött. Viszont továbbra is a leszorítóerő uralkodik, és látjuk az adatokból, hogy ezek a srácok még elöl vannak.”
„Ahogy láthattuk a Brit Nagydíjon is, Lewisnak [Hamilton] a kemény gumikon egy kicsit jobb volt a tempója, mint nekünk, szóval előttünk kell, hogy legyenek Magyarországon.”