A maranellóiak remek formában vágtak neki az idei szezonnak, az elmúlt időszakban viszont egyértelműen nagy hátrányba kerültek a Red Bull-lal szemben. Max Verstappen úgy tudta megnyerni a legutóbbi öt futamot, hogy mindössze egy alkalommal rajtolt az élről. A Ferrari versenyzője, Charles Leclerc a múlt hétvégi Olasz Nagydíjon az élről rajtolhatott, a 7. pozícióból startoló Max Verstappen azonban így is győzni tudott Monzában. A Ferrarinál most azt vizsgálják, miért nem tudták jó formában teljesíteni – főleg a versenytempó és a gumikopás tekintetében – a legutóbbi futamokon.
Az Olasz Nagydíj pénteki edzésnapján Carlos Sainz egy régebbi padlólemezzel dolgozott, hogy kiderítsék, az F1-75-ös kódjelű modellel választott fejlesztési irányvonal ártott-e az autó egyensúlyának. A Ferrarinál készülnek még fejlesztésekkel, a Szingapúri Nagydíjon új szárnyakat és egy módosított padlólemezt is bevet a csapat, Mattia Binotto azonban azt mondja, válaszokat kell találniuk arra a kérdésre, miért nem tudják olyan tartósan használni a Pirelli abroncsait, mint a Red Bull. A csapatfőnök szerint Magyarországon változott valami.
„Azt gondolom, nemcsak a legutolsó két versenyt kell megvizsgálnunk, hanem az utolsó hármat, mivel én belevenném a magyarországit is” – mondta Binotto. „Az elmúlt versenyeken szerintem a Red Bull teljesítménye jobb volt a miénknél. Nem az időmérőn, mert úgy látom, az időmérős tempónk még mindig rendben van – szóval azt mondhatom, hogy a nyers teljesítmény még megvan.”
„A versenytempót tekintve viszont küszködünk a gumik degradációjával. Ebből a szempontból szerintem a Red Bullnak jobb autója van, képesek voltak úgy fejleszteni az autójukat, hogy jobb legyen az egyensúly, ami nekünk nem sikerült.”
„Hogy mi az oka? Ez is olyasvalami, amit vizsgálunk, mert meg kell oldanunk. Ha nem az idei szezonra, akkor a következőre.”
Binotto beszélt arról is, a Monzában tapasztalt gumidegradációs problémákhoz nagyban hozzájárult az optimálistól igencsak távol eső egyensúly – magyarán szólva a Ferrari autói túl sokat csúszkáltak.
„Ha a legutóbbi versenyeket nézzük, amikor is a gumik degradációja nem volt a legjobb a mi esetünkben, kétségkívül voltak gondjaink az autó egyensúlyával” – magyarázta a Ferrari-főnök. „A közepesen gyors és gyors kanyarokban, illetve a lassú kanyarokban is túlhevültek a gumik, ami hozzájárult a degradációhoz. Szóval tudjuk, hogy az autó egyensúlya nem volt megfelelő.”
„A gyenge egyensúly oka pedig az aerodinamikai fejlesztésekben keresendő, melyeket odavittünk. Ez kérdőjelet jelentett számunkra.”