A Forma-1-ben már a 2021-es esős Belga Nagydíjat követően felmerült a kérdés, hogyan lehetne csökkenteni az autók által felvert víz mennyiségén, ezáltal javítani az esős versenyek látási viszonyain, ám a téma Dilano van ’t Hoff múlt hétvégi tragikus balesete miatt az eddigiél is fontosabb kérdéssé vált. A holland fiatalember a Formula Regional szombat délutáni futamán szenvedett halálos sérüléseket, miután a rossz látási viszonyok között baleset érte.
Az FIA már ezt megelőzően elkezdett dolgozni egy leszerelhető aerodinamikai elemen, amelyet vizes körülmények között alkalmaznának. A megoldás első tesztjét jövő héten rendezik Silverstone-ban, amit nem is időzíthettek volna jobban. Pierre Gasly, az Alpine pilótája kihangsúlyozta, junior karrierje során ő is élt már meg hasonlóan ijesztő pillanatokat Spában.
„Nagyon fontos téma a láthatóság esőben. Sajnálatos, ami Spában történt. Erről beszéltünk Estebannal [Ocon] a pilótaparádén, hogy 2012-ben a Formula Renault-ban nagyon hasonló helyzetet éltünk meg. Mindketten a mezőny végéről rajtoltunk az esőben,s őszintén bevallom, hogy azért imádkoztam, nehogy valaki állva maradjon az egyenesben, mivel öt méterre se láttam magam elé.”
„Úgy gondolom, extrém körülmények között elsősorban nem a vezehetőség miatt nem hajtunk pályára. Egyszerűen arról van szó, hogy nem látjuk, merre megyünk. Erre megoldást kell találnunk. Nagyon bízom benne, hogy sikerül javítani a helyzeten.”
Ha sikeresen alakul az FIA jövő heti tesztje, abban az esetben Lance Stroll minél hamarabb az F1-es autókon szeretné látni a sárvédőket.
„Esőben semmit sem látunk” – szögezte le az Aston Martin versenyzője. „Az utóbbi néhány évből jó néhány olyan futamot fel tudok idézni, ahol az előttem haladó miatt semmit sem láttam. Például a tavalyi Japán Nagydíjat. Hihetetlenül veszélyes, ha valaki ilyenkor keresztben megáll a pályán. Szerintem ilyen helyzetekben nem lenne szabad versenyeznünk. Ha a megoldás beválik, azonnal az autókra kellene szerelni azt. Ha pedig nem, akkor nem kellene ilyen helyzetnek kitenni magunkat.”
Lando Norris, a sárvédőt jövő héten tesztelő pilóták egyike úgy fogalmazott, jelenleg a fent taglalt téma számít az F1-ben a legveszélyesebb tényezőnek.
„Szerintem itt az ideje tenni valamit. A versenyzők évek óta erről beszélnek. Szerencsére a Forma-1-ben nem történt ilyesmi, de sajnos néha el kell veszítenünk néhány embert, mielőtt felismerjük a problémát. Szerintem jelenleg ez a Forma-1 legnagyobb biztonsági kockázata. Biztonsági szempontból mi az, amiben jelenleg a legnagyobbat fejlődhetünk? Az, hogy látjuk, merre megyünk. Az néha segít! Már várom a tesztet, hiszen én is ki fogom próbálni ezt a megoldást. Ha nem működik, akkor valami mást kell kitalálnunk” – magyarázta a fiatal brit pilóta.