A Forma-1-es pilóták alig várják, hogy esőben is biztonságosan versenyezhessenek - F1VILÁG.HU

A Forma-1-es pilóták alig várják, hogy esőben is biztonságosan versenyezhessenek

HIRDETÉS
Az F1-es mezőny több pilótája is kihangsúlyozta, mennyire fontosnak tartja az esős futamokon a láthatóság problémáját. Ez különösen a múlt hétvégén történt tragikus spái baleset miatt vált égető kérdéssé.
SPIELBERG, AUSTRIA - JULY 01: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB19 and Sergio Perez of Mexico driving the (11) Oracle Red Bull Racing RB19 battle for track position at the start during the Sprint ahead of the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on July 01, 2023 in Spielberg, Austria. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

A Forma-1-ben már a 2021-es esős Belga Nagydíjat követően felmerült a kérdés, hogyan lehetne csökkenteni az autók által felvert víz mennyiségén, ezáltal javítani az esős versenyek látási viszonyain, ám a téma Dilano van ’t Hoff múlt hétvégi tragikus balesete miatt az eddigiél is fontosabb kérdéssé vált. A holland fiatalember a Formula Regional szombat délutáni futamán szenvedett halálos sérüléseket, miután a rossz látási viszonyok között baleset érte.

Az FIA már ezt megelőzően elkezdett dolgozni egy leszerelhető aerodinamikai elemen, amelyet vizes körülmények között alkalmaznának. A megoldás első tesztjét jövő héten rendezik Silverstone-ban, amit nem is időzíthettek volna jobban. Pierre Gasly, az Alpine pilótája kihangsúlyozta, junior karrierje során ő is élt már meg hasonlóan ijesztő pillanatokat Spában.

„Nagyon fontos téma a láthatóság esőben. Sajnálatos, ami Spában történt. Erről beszéltünk Estebannal [Ocon] a pilótaparádén, hogy 2012-ben a Formula Renault-ban nagyon hasonló helyzetet éltünk meg. Mindketten a mezőny végéről rajtoltunk az esőben,s őszintén bevallom, hogy azért imádkoztam, nehogy valaki állva maradjon az egyenesben, mivel öt méterre se láttam magam elé.”

„Úgy gondolom, extrém körülmények között elsősorban nem a vezehetőség miatt nem hajtunk pályára. Egyszerűen arról van szó, hogy nem látjuk, merre megyünk. Erre megoldást kell találnunk. Nagyon bízom benne, hogy sikerül javítani a helyzeten.”

Ha sikeresen alakul az FIA jövő heti tesztje, abban az esetben Lance Stroll minél hamarabb az F1-es autókon szeretné látni a sárvédőket.

„Esőben semmit sem látunk” – szögezte le az Aston Martin versenyzője. „Az utóbbi néhány évből jó néhány olyan futamot fel tudok idézni, ahol az előttem haladó miatt semmit sem láttam. Például a tavalyi Japán Nagydíjat. Hihetetlenül veszélyes, ha valaki ilyenkor keresztben megáll a pályán. Szerintem ilyen helyzetekben nem lenne szabad versenyeznünk. Ha a megoldás beválik, azonnal az autókra kellene szerelni azt. Ha pedig nem, akkor nem kellene ilyen helyzetnek kitenni magunkat.”

Lando Norris, a sárvédőt jövő héten tesztelő pilóták egyike úgy fogalmazott, jelenleg a fent taglalt téma számít az F1-ben a legveszélyesebb tényezőnek.

„Szerintem itt az ideje tenni valamit. A versenyzők évek óta erről beszélnek. Szerencsére a Forma-1-ben nem történt ilyesmi, de sajnos néha el kell veszítenünk néhány embert, mielőtt felismerjük a problémát. Szerintem jelenleg ez a Forma-1 legnagyobb biztonsági kockázata. Biztonsági szempontból mi az, amiben jelenleg a legnagyobbat fejlődhetünk? Az, hogy látjuk, merre megyünk. Az néha segít! Már várom a tesztet, hiszen én is ki fogom próbálni ezt a megoldást. Ha nem működik, akkor valami mást kell kitalálnunk” – magyarázta a fiatal brit pilóta.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Forma-1-es pilóták alig várják, hogy esőben is biztonságosan versenyezhessenek
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!