A McLaren által először kitalált és kifejlesztett, majd pályára vitt úgynevezett F-csatorna lett az év innovációja a vasárnap este megrendezett Autosport díjátadón.
A McLaren által először kitalált és kifejlesztett, majd pályára vitt úgynevezett F-csatorna lett az év innovációja a vasárnap este megrendezett Autosport díjátadón.
A furfangos eszköz, amit a versenyzők a pilótafülkében egy rés eltakarásában tudtak aktiválni az idei évben, ideiglenesen csökkentette a hátsó szárny légellenállását, így nagyobb végsebességek voltak elérhetőek az egyenesekben, miközben a kanyarokban megmaradt az azok optimális sebességgel való bevételéhez szükséges leszorítóerő.
„Az innováció arról szól, hogy az aerodinamikai szakemberek kósza és elsőre talán boldognak tűnő gondolatait meglássuk, és azokat működőképessé tegyük” – mondta az MP4/25-ös modellért felelős főmérnök, Tim Gross, aki az aerodinamikai részleg vezetőjével, Doug McKiernannal együtt vette át a megtisztelő díjat.
A McLaren már a téli teszteken használta az eszközt, elsőként a Sauber istálló másolta azt le, és már a második futamnak helyet adó Ausztrál Nagydíjon pályára vitte, jóllehet csak az edzéseken.
A szezon végére a kiscsapatok kivételével mindenki használta az F-csatornát, ami a jövő évben betiltásra kerül, és helyét átveszi a módosítható hátsó szárny, melyet a versenyzők akkor aktiválhatnak, ha egy másodpercen belülre kerülnek az előttük haladóhoz képest.