A McLaren főnöke utólag is belenyúlna a 2021-es pontokba - F1VILÁG.HU

A McLaren főnöke utólag is belenyúlna a 2021-es pontokba

HIRDETÉS
Andreas Seidl szerint felettébb furcsa, hogy két F1-es csapat a költséglimit életbe lépését követően kezdett komoly toborzásba, miközben a McLarennek nem a leggazdagabbak egyikeként is alkalmazottakat kellett elküldenie.
MONZA, ITALY - SEPTEMBER 12: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) McLaren F1 Team MCL35M Mercedes leads Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 and Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda on track during the F1 Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 12, 2021 in Monza, Italy. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)

A Szingapúri Nagydíj hétvégéjén már aligha fogunk tisztábban látni a Red Bull és az Aston Martin állítólagos 2021-es túlköltekezésének ügyében – az FIA a jövő hétre ígéri a költségvetési átvizsgálások lezárultát, Christian Horner pedig erősen vitatja, hogy ez előtt bárkinek is rálátása lehetne a rivális csapatok számaira. Ám úgy tűnik, hivatalos információk hiányában is sokaknak jól körvonalazható véleménye alakult már ki a témában.

A szombati sajtótájékoztatón a McLaren csapatvezetője ugyan a vádaskodásoktól ódzkodott, beszámolt viszont egy különös megfigyelésről, amikor a költséglimit betartásának nehézségeiről kérdezték.

„A költségkorlátozás még a mi csapatunk számára is azzal járt, hogy néhány nagyon komoly intézkedést kellett foganatosítanunk, amelyek hatással voltak a munkatársainkra. Egyeseket el is kellett küldenünk, másoknak a fizetésük csökkentését vagy befagyasztását kellett elfogadniuk” – mondta a német szakember.

„Ezzel egyidőben viszont volt két csapat, amelyek rendkívül agresszív toborzási stratégiát vittek véghez, hatalmas összegeket és jutalékcsomagokat letéve az asztalra. Mi pedig mind azon tűnődtünk, hogyan lehetséges ezt megtenni a Forma-1 új világrendjében. És ennek nyomán meg is kaptuk a kérdéseket a cégen belül, hogy vajon akkor mi tényleg mindent jól csináltunk-e. Már csak emiatt is szeretnénk tisztán látni az ügyben. Talán az derül ki, hogy a mi figyelmünk siklott el valami felett, de talán az, hogy valóban szabálysértések történtek, ami megmagyarázná, hogy más csapatok hogyan lehettek képesek olyan dolgokat véghezvinni, amiket mi nem.”

Bár Seidl nem nevezte meg, hogy melyik két csapatról beszél, az kétségtelen, hogy az utóbbi egy-két évben éppen az új tulajdonos alatt bővülésbe kezdő Aston Martinról és a saját motorrészlegét kiépítő Red Bullról lehetett a legtöbb ilyen jellegű hírt hallani.

Az FIA nem fogalmazta meg pontosan, hogy milyen büntetést alkalmazna, ha egyszer egy csapatot a költséglimit túllépésén kapna (itt is megkülönböztetnek kisebb és nagyobb mértékű szabálysértést), Seidl szerint viszont az irányító testületnek attól sem kellene megriadnia, hogy ilyen esetben az előző szezon bajnoki pontversenyébe nyúljon bele utólag.

A pénzügyi szabályok immár ugyanolyan súllyal esnek latba, mint a sportszabályok és a technikai szabályok. Emiatt nagyon fontos, hogy az FIA megfelelően ellenőrizze, kikényszerítse azokat, megszegésük esetén pedig szankcionáljon, még akkor is, ha ez múltbéli bajnokságok eredményének megváltoztatásával jár” – fogalmazott.

Honfitársával eltérő véleményt fogalmazott meg viszont a hétvége során a Williamst vezető Jost Capito, aki szerint nem lenne értelme például bajnoki címeket visszavonni egy év távlatából, hiszen a győzelem fő velejárói, az elvégzett maketingtevékenység már mind visszavonhatatlanul megtörténtek.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!