A német csapat egyik versenyzője sem tudott a top 10-be kerülni az imolai kvalifikáción, így George Russell a 11., Lewis Hamilton pedig csak a 13. helyről startolhat a mai sprintversenyen. A Mercedes továbbra is küszködik az autó túlzott pattogásával, a csapat mérnökigazgatója azonban rámutatott, a gyenge szereplés nem ennek volt köszönhető.
„Őszintén szólva küszködtünk az autó felmelegítésével, és nem sikerült felülkerekedni ezen” – ismerte el Andrew Shovlin Imolában. „A pénteki egy újabb fájdalmas példa volt arra, hogy az etapjaink nem voltak elég hosszúak ahhoz, hogy megfelelő hőmérsékleti tartományba hevítsük az abroncsokat.”
„Láthattuk ezt az összes versenyhétvégén. Bahreinben nem igazán kerül sokba, és az összes többi pályán is csak egy kis nehézséget okoz az időmérőn. A versenytempónk alapvetően jó, azt hiszem, ezt demonstráltuk is azzal, hogy a harmadik leggyorsabb csapat voltunk a versenytempót tekintve. A probléma egy körön van, ebben a tekintetben a középmezőnyben vagyunk. Ez egy olyan terület, amin továbbra is dolgozunk, mert még nem sikerült teljesen megérteni.”
Shovlin kifejtette, a delfinezés továbbra is gondot okoz a csapatnak, ám nem rosszabb a helyzet e tekintetben, mint a szezon első három hétvégéjén.
„Őszintén szólva mindkettő idegesítő probléma jelenleg. De ha reálisan nézzük a helyzetet, az, ami igazán sokba került nekünk az időmérőn, a felmelegítéssel kapcsolatos gond volt, mert azt gondolom, ha meg tudtuk volna oldani, sokkal eredményesebb köridőket futhattunk volna.”
„A delfinezés korlátozza az autóban rejlő potenciált, de nem más a helyzet, mint a legutóbbi versenyeken.”