A duplatengelyű kormánymű a német istálló innovatív megoldásaként idén került fel a W11-es versenygépekre: a megoldás lényege, hogy a versenyzők a kormány előre-hátra mozgatásával tudnak állítani az első kerekek dőlésszögén, melynek főleg az abroncsok hőmérsékleten tartásában van szerepe.
A versenyzők nem használják minden körben, a rendszer viszont bizonyos körülmények között igencsak hasznosnak bizonyult a Mercedes számára, hiszen például a biztonsági autós periódusok végén könnyebben üzemi hőmérsékletre lehetett hevíteni az abroncsokat.
Az F1-es mezőnyben csak a Mercedes használja a megoldást, jövőre ráadásul betiltják a száguldó cirkuszban. Emiatt a német istállónak 2021-re változtatnia kell kormányművén, és úgy tűnik, a Mercedesnél már gőzerővel dolgoznak ezen.
Úgy tudni, a Mercedes mindkét autója a DAS-rendszer nélkül köröz a Portugál Nagydíj pénteki szabadedzésein, hogy a csapat és a versenyzők megértsék, milyen hatása van a megoldás eltávolításának.