A Renault a jelenleg érvényben lévő motorszabályok bevezetése óta sokat küszködött erőforrásának teljesítményével, az ugyanis az elmúlt években jócskán elmaradt a Mercedesétől, a Hondáétól és a Ferrariétól. Egy koncepcióváltásnak köszönhetően azonban az idei évben sikerült nagyot lépni előre – erről beszélt az Alpine motorfőnöke, Bruno Famin egy interjúban.
A Mercedes már 2014 óta alkalmazza azt a megoldást, hogy az erőforráson belül különválasztotta egymástól a turbót és a kompresszort, a két egységet pedig egy főtengely köti össze. Ez a megoldás aerodinamikai előnyökkel jár, nem véletlen, hogy 2017-ben a Honda is elkezdte így építeni motorjait. A Renault-nál már jó ideje tervezték az architektúra megváltoztatását, az új tervezésű erőforrás pedig az idei, A522-es kódjelű versenyautóba került végül bele. A franciák motorfőnöke szerint ez rendkívül fontos döntés volt.
|
„Egy teljesen új erőforrásunk volt 2022-ben, jelentősen változtattunk annak „csomagolásán”. A legfontosabb változás ebből a szempontból a turbó különválasztása volt, ami javította az autónk aerodinamikai teljesítményét” – magyarázta Famin.
„Nemcsak az erőforráson magán dolgoztunk, hanem az autó teljesítményén is. Az erőforrás teljesítménye persze nagyon fontos, de ha előnyt tudunk kovácsolni aerodinamikai téren, a kasztni tekintetében úgy, hogy akár kompromisszumot kötünk az erőforrást tekintve, akkor meg fogjuk tenni. És rengeteget dolgoztunk ezen.”
„Ami az integrációt, a súlyt és a hűtést illeti, nemcsak a technikai filozófián változtattunk, hanem azon is, ahogy globálisan dolgozunk Enstone-ban. Az idei egy pozitív szezon volt a teljesítmény szempontjából, és tényleg sikerült közelebb kerülnünk a többi gyártóhoz. Nincsenek már jelentős különbségek a legjobb és a legrosszabb erőforrás között a mezőnyben.”
Az Alpine idén a McLarent megelőzve a 4. helyen zárta a konstruktőri pontversenyt, 2023-ban pedig az Esteban Ocon – Pierre Gasly kettőssel vág neki a világbajnoki küzdelmeknek.