A Mercedes néhány hete komoly fejlesztésekkel érkezett Austinba, az újítások pedig remekül működtek, ennek jeleit pedig leginkább a múlt hétvégi Mexikói Nagydíjon láthattuk, ahol az ezüstnyilak a Red Bull csapatával harcolhattak a dobogós helyekért. A német istálló remek szerepléséhez viszont a körülmények is nagyban hozzájárultak: miközben a Ferrari gyengélkedett a ritka levegő miatt, a Mercedes autója valósággal lubickolt a nagy leszorítóerős csomagnak köszönhetően.
A Forma-1 mezőnye jövő hétvégén Brazíliába, majd azt követően Abu Dhabiba látogat majd, a Mercedesnél viszont arra számítanak, egy kicsit visszaesik majd teljesítményük közvetlen ellenfeleikhez képest.
„Azt gondolom, van néhány tényező, ami összejött egyidőben. Az első, hogy egy jelentős fejlesztési csomaggal érkeztünk Austinba, amivel előre tudtunk lépni, ennek bizonyítékai pedig még inkább jelen voltak Mexikóban. A második, hogy nagyon jók vagyunk akkor, amikor maximális leszorítóerővel körözünk, miközben a többiek is – ez nyilvánvaló volt Zandoortban és Budapesten is, és nem volt másképp Mexikóban sem” – magyarázta James Vowles, a Mercedes stratégiai vezetője.
„Mexikóban mindenki a legnagyobb hátsó szárnyával körözött, a maximális leszorítóerőt alkalmazták a csapatok. Úgy gondolom, hogy Austinban a nagyon trükkös szél is hozzájárult ahhoz, hogy talán nem láttuk, mire is képesek a fejlesztéseink, Miközben Mexikóban nemigen volt szél. Most egy olyan autónk van, ami látszólag kiegyensúlyozott, és igazán jól működik.”
A szakember azt mondja, nem számít arra, hogy a szezon hátralévő versenyein is ennyire erősek lesznek – főleg a Ferrarihoz mérve.
„Hogy miképp fog teljesíteni az autónk következő két versenyen, azt nehéz megmondani. Mexikóban nyilván úgy tűnt egy kicsit, hogy a Ferrari visszaesett, és gyanítom, hogy a folytatásban nem ez lesz a helyzet. Úgy gondolom, pályáról pályára nagyon változó lesz a helyzet. A Ferrari nem lesz annyira hátul, és nem lesz lemaradva tőlünk, mint Mexikóban. Közelebb lesznek Brazíliában és Abu Dhabiban, és nagyon szoros küzdelem lesz a két csapat között.”
„Ami a Red Bullt illeti, ők még mindig előnyben vannak velünk szemben. Nem gondolom, hogy 3 tizedről beszélünk, mint amennyivel gyorsabbak voltak nálunk az időmérőn, de lesz néhány tized a következő pár versenyen.”
Vowles ugyanakkor hozzátette, mindenképpen pozitív az, ahogy a bajnokság utolsó szakaszában teljesítenek.
„Egyre közelebb és közelebb kerülünk ahhoz képest, ahogy kezdtük a szezont, amikor is időnként küszködtünk még azzal is, hogy továbbjussunk a Q1-ből, vagy bejussunk a Q3-ba. Most viszont elérhető közelségbe került az, hogy az első győzelmünkért harcoljunk. Szóval előreléptünk.”
„A brazíliai egy olyan pálya, ahol általában mindkét versenyzőnk jól teljesít, és lesz egy sprintfutam is, ahol további pontokat gyűjthetünk. Ha pedig olyan autód van, amely néhány tizeden belül van az ellenfelekhez képest, akkor összejöhetnek a dolgok.”
A Mercedes stratégiai vezetője kifejtette, Brazíliában miért nem lesz olyan egyszerű dolguk, mint múlt hétvégén.
„Tényleg nagyon nehéz megmondani, mielőtt megérkezünk, de nem gondolom, hogy ugyanolyan szintű versenyképességet élvezhetünk majd. Nem lesz teljesen más, de egy kisebb visszalépés várható, és határozottan arra számítunk, hogy a Ferrari közelebb lesz, mint Mexikóban. Igen, magasabban helyezkedik el a pálya, mint a többség, azt hiszem, mintegy 700 méterrel van a tengerszint felett, de a pálya vonalvezetése is tényező, és az is, hogy milyen leszorítóerőt alkalmazunk. Ahogy korábban említettem, igazán jól teljesítünk ezeken a nagy leszorítóerőt igénylő pályákon, de a brazil nem egy ilyen helyszín.”
Bár Toto Wolff, az istálló csapatfőnöke a napokban azt mondta, az idei első győzelem megszerzése fontosabb lenne számukra, mint a konstruktőri 2. hely bebiztosítása, Vowles azt mondja, a céljuk az, hogy megelőzzék a Ferrarit.
„Nagyon világos, hogy mi a célunk. Azért vagyunk itt, hogy a második helyen végezzünk a bajnokságban, és minden egyes verseny, ahol csökkenteni tudjuk a ponthátrányunkat, siker. Mexikóban 13 pontot hoztunk rajtuk, szóval még 40 maradt két versennyel a vége előtt, és szerencsére lesz egy sprintfutam is. Úgy gondolom, a szezon elejéhez vagy közepéhez képest most egy olyan csomagunk van, amellyel tényleg harcolhatunk velük.”
„40 pont óriási különbség, tényleg mindent tökéletesen kell csinálnunk, és a Ferrari talán kínál nekünk lehetőségeket arra, hogy megszerezzük azt a második helyet. Amiről biztosíthatok mindenkit, hogy nem adjuk fel addig, amíg Abu Dhabiban le nem intik a versenyt.”