Alex Albon és Carlos Sainz friss élmények alapján be tudna számolni róla, mennyire nagy kihívást jelent határon autózni Monaco utcáin, ám a Forma-1 közönségének nem kell bemutatni a Monte-Carlo-i versenypályát. A hercegség utcai nagydíja a száguldó cirkusz egyik legnehezebb pályájának számít, amit a Mercedes istállója most vélhetően szívesen lecserélne egy átlagos futamhelyszínre.
A német márka ugyanis mostanra készült el azzal az átfogó fejlesztési csomaggal, amivel a reményei szerint nyugdíjba küldheti a „zero pod” névre keresztelt konstrukcióját, amivel az utóbbi másfél évet végigszenvedte. Andrew Shovlin, az istálló versenyigazgatója elárulta, az új alkatrészeket eredetileg a sokkal hagyományosabb Imolába vitték volna el, az a versenyt azonban elmaradt, így maradt kényszermegoldásként Monaco.
„Monacóba általában nem viszünk jelentősebb fejlesztéseket, ám most nem volt más választásunk. Ezen a csomagon már régóta dolgozunk, és Imolában kellett volna debütálnia. Azt eltörölték, ezért Monacóban került fel sok új alkatrész az autóinkra. Abból az okból nem szerettük volna ezt, mert ezt a pályát köztudottan nehéz megtanulni, arra az autót beállítani, és a megfelelő tempót elérni. Azonban mi előálltunk egy olyan tervvel, ami által a lehető leghamarabb kipróbálhatjuk a fejlesztéseinket. Meglátjuk, hogyan teljesítenek élesben.”
Míg a legtöbb csapat pályaspecifikus fejlesztéseket vitt Monte-Carlóba, addig a Mercedes sok olyan alkatrészt is felszerelt az autóira, amelyektől általános sebességnövekedést várnak.
„Nos, megújult az első felfüggesztésünk, ami kisebb aerodinamikai előrelépést jelent, valamint a beállítások szempontjából nagyobb mozgásteret tesz lehetővé. Új padlólemez, új tortaforma [így nevezik a fékeket átölelő hőpajzsot], és ami ezeknél is fontosabb, új oldaldobozok, amelyek alatt a hűtőrendszer is jelentősen átalakult.”
„Hogy mit várunk a csomagtól? Remélhetőleg kisebb előrelépést jelent a megfelelő irányba, de Monacóban nagy nehézséget jelent, hogy sosem lehet tudni, az autó milyen teljesítményre lesz itt képes. A konklúziót csak Barcelona után vonjuk le, ami egy tesztelésre sokkal alkalmasabb pálya” – tette hozzá a szakember.