A Forma-1 csapatai az elmúlt időszakban aktív egyeztetéseket folytattak a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) a „delfinezés” visszaszorítására irányuló intézkedésekkel kapcsolatban, a technikai bizottság múlt heti értekezésén pedig felmerült annak gyanúja, hogy egyes csapatok a szabályok határait feszegetik, és padlólemezeik a megengedettnél jobban meghajlanak.
A száguldó cirkusz jelenlegi technikai szabályai legfeljebb 2 mm-es elhajlást engedélyeznek a padlólemez két középső furatánál, akárcsak a leghátsó lyuknál, hogy így biztosítsák a padlólemezek merevségét. A gyanú szerint azonban bizonyos istállók olyan megoldásokat alkalmaznak, melyeknek köszönhetően akár 6 mm-rel is képesek meghajlítani autóik padlólemezét a versenypályán, ezáltal pedig magasabb hátsó hasmagasságot tudnak alkalmazni, és a jobb teljesítmény elérése érdekében autóik közelebb tudnak kerülni az aszfalthoz anélkül, hogy a talajhatás káros hatásait elszenvednék.
Úgy tudni, több csapat is igencsak meglepődött ezen a feltételezésen – köztük van a Mercedes is, mely idén igencsak megszenvedi autójának pattogását.
„Senkinek sem volt elképzelése erről, amíg technikai bizottság legutóbbi ülésén elő nem jött a téma, ami óriási meglepetés volt a csapatoknak” – magyarázta Wolff. „Az, hogy mi van a szabályzatban, és mi a szabályozás célja, teljesen világos. Semmiféle érv nem szól amellett, hogy nagyobb elhajlás mutatkozzon a szabályokban leírtaknál. Szóval finoman fogalmazva is egy kis meglepetés volt: inkább sokkoló!”
A Forma-1 csapatai még a Brit Nagydíj előtt kapták kézhez az FIA új technikai direktívájának piszkozatát, ebben a szövetség együléses szakágainak technikai igazgatója, Nikolas Tombazis úgy fogalmazott, meg fognak bizonyosodni arról, hogy a padlólemezek hajlékonyságára vonatkozó regulákat mindenki maradéktalanul betartsa, gyanújuk szerint ugyanis egyes csapatok „túlzott deformációt” alkalmaznak, hogy jelentősen csökkentsék a hasmagasságot, ezáltal pedig közvetett aerodinamikai előnyhöz jussanak”.
Bár az nem világos, mely csapatok folyamodhattak trükkökhöz, a Mercedes mérnökigazgatója, Andrew Shovlin arról beszélt, a szigorításoknak köszönhetően talán közelebb tudnak kerülni az élmezőnyhöz.
„Amikor napvilágra került a dolog, rá kellett jönnünk, hogy voltak lehetőségek, amiket talán nem tártunk fel” – mondta a szakember. „Szóval arra nem lesz hatással, ahogy mi használjuk az autónkat. De ellenfeleinket érintheti a dolog, ennek eredményeképp pedig egy kicsit közelebb kerülhetünk.”
Az FIA szigorításai, melyekkel a „delfinezés” jelenségét kívánja csökkenteni, a Francia Nagydíjtól lépnek életbe.