A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli elismerte, a 2015-ös idény eddig eltelt részében a versenyautók lassabbak, mint arra előzetesen számítottak.
A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli elismerte, a 2015-ös idény eddig eltelt részében a versenyautók lassabbak, mint arra előzetesen számítottak.
Az olasz gyártó szerint ha minden versenyen 2-3 kerékcserét látnánk, normalizálódna a helyzet – legutóbb, Monacóban és Kanadában azonban a legtöbb versenyzőnek mindössze egyszer kellett kiállnia a bokszba.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke ezek után arról nyilatkozott, szerinte egyáltalán nem tesznek jót a Forma-1-nek az egy kerékcserés versenyek.
Az AUTOSPORT című angol szaklapnak nyilatkozva Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója rögvest reagált is.
„Ha önkritikusak akarunk lenni, akkor elmondhatjuk, hogy tavalyhoz képest javítottunk a gumikopás és degradációt tekintve, az autóknak pedig több körre sikerült optimalizálniuk ezeket a gumikat. A kanadai egy vagy két kerékcserés verseny volt, mi pedig azt a feladatot kaptuk, hogy két-három kerékcsere legyen, szóval jelen pillanatban kicsit el vagyunk maradva” – vallotta be a szakember.
„Változtattunk a hátsó gumik összetételén, emiatt pedig a csapatok autóik mind a négy sarkát jobban tudták kiegyensúlyozni. Nincsenek nagy különbségek a csapatok között idén, csak nagyon aprók. A gumikból több kört tudnak kihozni.”
„Az új hátsó guminak hála másképp tudják beállítani autóikat, jobban tudnak egyensúlyozni.”
Hembery elismerte azt is, a csapatok nem tudtak annyit gyorsulni, mint várták az évad előtt.
„Nem látjuk azt a teljesítménybeli fejlődést, amit előre jeleztünk az évad elején, és amire számítottunk a téli tesztek, illetve a melbourne-i szezonnyitó után.”
„Csak kis mértékben javult a tempó tavalyhoz képest, ez pedig meglepetés.”