A Red Bull technikai igazgatója szerint szabálytalan szárnnyal tett szert előnyre a McLaren - F1VILÁG.HU

A Red Bull technikai igazgatója szerint szabálytalan szárnnyal tett szert előnyre a McLaren

HIRDETÉS
A Red Bull technikai igazgatója, Pierre Wache szerint a McLaren „több mint szürke zónás” hátsó szárnyával megsértette a szabályokat, és jelentősen befolyásolta az energiaital-gyárosok a konstruktőri bajnokságban.
MONTREAL, QUEBEC - JUNE 16: Pierre Wache, Chief Engineer of Performance Engineering at Red Bull Racing attends the Team Principals Press Conference during practice ahead of the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 16, 2023 in Montreal, Quebec. (Photo by Dan Istitene/Getty Images)

A Red Bull domináns szezonkezdetét követően a McLaren komoly kihívóvá lépett elő 2024-ben, olyannyira, hogy a Red Bull már matematikailag sem védheti meg konstruktőri címét, a McLaren és a Ferrari között dől el a bajnoki cím sorsa hétvégén, az Abu Dhabi Nagydíjon.

Pedig a Red Bull idén nemcsak a pályán, hanem azon kívül is próbált megmérkőzni a McLarennel, egy alkalommal a wokingiak „mini-DRS” névre keresztelt hátsó szárnya állt vita középpontjában. A szárny kialakítása lehetővé tette, hogy az alsó és felső elemek enyhén eltávolodjanak egymástól, csökkentve a légellenállást az egyenesekben. Oscar Piastri Bakuban ennek a megoldásnak (is) köszönhetően tudott győzni Charles Leclerc Ferrarija előtt, a McLaren pedig később „proaktívan” megállapodott az FIA-val a szárny módosításáról.

Pierre Wache azonban kétségbe vonja a szárny szabályosságát, és élesen bírálta annak hatását a bajnokság alakulására.

„Ami fontos, az az, hogy mindenki számára egyenlő legyen a játéktér” – mondta Wache a RacingNews365.com című internetes portálnak. „Mi a szabályok keretei között dolgozunk, de néhány szürke zóna vonzó a mérnökök számára. Ha megnézzük a McLaren hátsó szárnyát, azt kell mondanom, hogy ez több mint szürke. Használták több versenyen keresztül, és nélküle Bakuban nem nyerhettek volna. Ha nem lenne ez a szárny, a konstruktőri bajnokság teljesen másképp alakulna.”

Wache hozzátette, hogy bár mérnökként lenyűgözőnek tartja az ilyen innovációkat, a szabályok tiszteletben tartása elengedhetetlen.

„Mérnökként elismerem az ilyen megoldásokat, de tiszteletben kell tartani a szabályokat. A technikai szabályokkal kapcsolatban be kell bizonyítanod, hogy betartod azokat. Az, hogy valamit nem észlelnek, még nem jelenti azt, hogy szabályos. Frusztráló, ha a szabályalkalmazás hiányos.”

A Ferrari csapatfőnöke, Fred Vasseur szintén kritikus volt a McLaren szárnyával kapcsolatban, és úgy vélte, hogy az „több mint véleményes” volt.

„A technikai ellenőrzés felelőssége az FIA-é, nem az én dolgom” – mondta Vasseur Szingapúrban. „Meg kell bízniuk bennük, de ez a szárny túllépte a határokat. Láttuk a videókat és a képeket, és frusztráló, amikor ilyen kicsi különbségek eldönthetik a pozíciókat, ahogyan az Monzában történt.”

A bakui versennyel kapcsolatban hozzátette: „Képzelhetik, hogy van némi frusztráció bennünk, amikor tíz körön keresztül szinte fej-fej mellett haladunk az 1-es kanyarban, miközben ilyen különbségek befolyásolják az eredményeket.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!