A Red Bull domináns szezonkezdetét követően a McLaren komoly kihívóvá lépett elő 2024-ben, olyannyira, hogy a Red Bull már matematikailag sem védheti meg konstruktőri címét, a McLaren és a Ferrari között dől el a bajnoki cím sorsa hétvégén, az Abu Dhabi Nagydíjon.
Pedig a Red Bull idén nemcsak a pályán, hanem azon kívül is próbált megmérkőzni a McLarennel, egy alkalommal a wokingiak „mini-DRS” névre keresztelt hátsó szárnya állt vita középpontjában. A szárny kialakítása lehetővé tette, hogy az alsó és felső elemek enyhén eltávolodjanak egymástól, csökkentve a légellenállást az egyenesekben. Oscar Piastri Bakuban ennek a megoldásnak (is) köszönhetően tudott győzni Charles Leclerc Ferrarija előtt, a McLaren pedig később „proaktívan” megállapodott az FIA-val a szárny módosításáról.
Pierre Wache azonban kétségbe vonja a szárny szabályosságát, és élesen bírálta annak hatását a bajnokság alakulására.
„Ami fontos, az az, hogy mindenki számára egyenlő legyen a játéktér” – mondta Wache a RacingNews365.com című internetes portálnak. „Mi a szabályok keretei között dolgozunk, de néhány szürke zóna vonzó a mérnökök számára. Ha megnézzük a McLaren hátsó szárnyát, azt kell mondanom, hogy ez több mint szürke. Használták több versenyen keresztül, és nélküle Bakuban nem nyerhettek volna. Ha nem lenne ez a szárny, a konstruktőri bajnokság teljesen másképp alakulna.”
Wache hozzátette, hogy bár mérnökként lenyűgözőnek tartja az ilyen innovációkat, a szabályok tiszteletben tartása elengedhetetlen.
„Mérnökként elismerem az ilyen megoldásokat, de tiszteletben kell tartani a szabályokat. A technikai szabályokkal kapcsolatban be kell bizonyítanod, hogy betartod azokat. Az, hogy valamit nem észlelnek, még nem jelenti azt, hogy szabályos. Frusztráló, ha a szabályalkalmazás hiányos.”
A Ferrari csapatfőnöke, Fred Vasseur szintén kritikus volt a McLaren szárnyával kapcsolatban, és úgy vélte, hogy az „több mint véleményes” volt.
„A technikai ellenőrzés felelőssége az FIA-é, nem az én dolgom” – mondta Vasseur Szingapúrban. „Meg kell bízniuk bennük, de ez a szárny túllépte a határokat. Láttuk a videókat és a képeket, és frusztráló, amikor ilyen kicsi különbségek eldönthetik a pozíciókat, ahogyan az Monzában történt.”
A bakui versennyel kapcsolatban hozzátette: „Képzelhetik, hogy van némi frusztráció bennünk, amikor tíz körön keresztül szinte fej-fej mellett haladunk az 1-es kanyarban, miközben ilyen különbségek befolyásolják az eredményeket.”