A Red Bull hosszú hónapokon át egyeztetett a Porschéval, a német gyártó ugyanis 2026-ban csatlakozni szeretne a száguldó cirkuszhoz. Az elmúlt néhány hétben viszont arról lehetett hallani, a tárgyalások megrekedtek, a Porsche pedig végül pénteken jelentette be, bár továbbra is elkötelezett az F1-es visszatérés mellett, nem lép szövetségre a Red Bull-lal. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke Monzában arról beszélt, a legfőbb oka annak, hogy az üzlet nem valósult meg, hogy a két vállalat „teljesen más DNS-sel” rendelkezik.
A Red Bullnál jelenleg minden adott ahhoz, hogy 2026-tól saját motorral versenyezzenek az F1-ben, így nincsenek rászorulva egy motorgyártóra – ha viszont úgy látják, hogy előnyökkel járna egy kooperáció, mindenképp megfontolják. Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója pedig elárulta, már most vannak megkereséseik.
„Nincs szükségünk jelenleg senkire” – szögezte le Marko az Ö3 rádiónak nyilatkozva. „De ha úgy alakul, hogy lesznek szinergiák és előnyök, akkor nyitottak vagyunk. De meglepő módon már kaptunk néhány megkeresést most, hogy a Porsche-üzlet lefújása hivatalossá vált.”
„Az egyeztetések során világossá vált, hogy a teljes projekt számára ez az együttműködés egyik félnek sem járna előnyökkel. A Red Bull Racing hatékonysága mindennél fontosabb volt. Ennek a csapatnak ugyanolyan sikeresnek kell maradnia, mint az elmúlt 10 vagy 12 évben, ennek így kell folytatódnia. Jó helyzetben vagyunk. A miénk a leggyorsabb versenyző 2028-ig. Itt van Adrian Newey, a legjobb tervező. És van egy motorgyárunk, ami 55 hét alatt teljesen működőképessé vált. Az első motort már be is üzemeltük. Ez pedig azt jelenti, hogy teljesen önellátók vagyunk.”
„Mindazonáltal, ha a motorszektorhoz hozzá lehet még járulni némi tudással, vagy más szinergiákat és előnyöket lehet elérni, akkor nyitottak vagyunk az együttműködésre.”