A maranellói gárda versenyzői a második sorból vágtak neki az 56 körös futamnak, Leclerc azonban már a rajtnál az élre tudott állni, kihasználva Lando Norris és Max Verstappen csatáját. Sainz ugyan nem tudott besorakozni a monacói mögé, és viszonylag hamar a bokszba hajtott — így végül fel tudott jönni a 2. helyre, a kemény gumikkal pedig kitartott egészen a leintésig.
A Ferrari versenyzőit a csapat 2023 februárjában kinevezett stratégiai főnöke, Ravin Jain kísérte fel a dobogóra — a két pilóta pedig a leintést követően újságírói kérdésre méltatta is a szakember, illetve a stratégiai csapat munkáját.
„Ravin hihetetlen. Nagyon sok bizalmam van benne. Kiváló munkát végez. Ráadásul elég fiatal egy ilyen pozícióhoz, de mindig rendkívül nyugodt” — mondta Leclerc. „És erre tényleg nagy szükség van. Ezen kívül nagyon jól kezeli az érzelmeket is, ami talán a múltban az egyik gyengeségünk volt a stratégiai döntések terén. Ez nagyon megváltozott Ravin érkezésével.”
„Hangsúlyozom, nagyon-nagyon jó munkát végez. Szóval azt hiszem, jelenleg nagyon erős csapatunk van a pályán.”
A Ferrari másik versenyzője, Carlos Sainz szerint valóban megkérdőjelezhetetlen az a fejlődés, amit az olasz csapat elért az elmúlt években. Azt ugyanakkor hozzátette, ahhoz, hogy a csapat stratégiai rendre jól működjenek, fontos, hogy ütőképes autó legyen a versenyzők alatt.
„Igen, minden elismerés Ravin és az egész stratégiai csapat előtt a Ferrari elmúlt években elért fejlődéséért” — nyilatkozta a spanyol „Fontos volt látni ezt az előrelépést ezen a területen. Nagyon sok háttérmunka zajlott, és Ravin alapvető szerepet játszott ebben.”
„Ahogy már sokszor mondtam, egy jó autó a versenynapokon mindig segít abban, hogy a stratégia működjön. Úgy érzem, idén az autó sokkal erősebb a versenyeken, mint tavaly. A legjobb példa erre a mai nap. Egy olyan autóval, amely lehetővé teszi, hogy te legyél az első, aki a bokszba hajt, mégis el tudod nyújtani a következő etapot a kemény gumikkal, és gyors maradsz velük, anélkül hogy gyorsabban kopnának, mint másoké.” Tavaly, különösen ezzel küzdöttem, és emlékszem Szingapúrban, amikor a 14. körben mentem ki a bokszba egy 70 vagy 60 körös versenyen, mégis sikerült a végéig kitartani.”
„Bármely más autóval vagy bármely másik évben, amikor az autó gyengébb volt a versenyeken, ez nem lett volna lehetséges. Tehát merész stratégiai lépéseket tenni a versenynapon nem lenne ilyen egyszerű, és őrültségnek tűnne őket megpróbálni.”
„Idén, mivel az autónk kevésbé koptatja a gumikat, és versenynapokon versenyképesebb, több rugalmasságot és jobb lehetőségeket biztosít a stratégiai játékhoz.”