A brit istálló remek formában kezdte az évet, hiszen Alonso révén dobogós eredményt ért el Bahreinben: a spanyol pilóta a két Red Bull-pilóta mögött harmadikként ért célba az évadnyitón, a futam után pedig többen – köztük Sergio Perez és Helmut Marko – is azt mondták nevetve, jó látni, hogy három Red Bull végzett a dobogón.
Ennek legfőbb oka, hogy az Aston Martin – egyébként több másik istállóhoz hasonlóan – a Red Bull tervezési filozófiáját követte idei autóval, ráadásul a csapatnál technikai igazgatóként az a Dan Fallows tevékenykedik, aki éveken át Adrian Newey jobbkeze volt az energiaital-gyárosoknál.
A Szaúd-arábiai Nagydíj helyszínén Alonsót arról faggatták, mit gondol a másolással kapcsolatos állításokról.
„Nyilvánvalóan magunkra fókuszálunk, és vannak nagyon nyilvánvaló dolgok az autón, amik teljesen mások” – mondta a kétszeres világbajnok. „Úgy gondolom, az egész csapat elképesztő erőfeszítéseket tett, hogy megépítse ezt az autót, igazán egyedülálló ötletek vannak rajta, szóval nem igazán foglalkozom ezekkel az állításokkal. Még csak nem is igazak, hiszen az autó nagyon más.”
Arra a kérdésre, hogy látott-e az Aston Martinéhoz hasonló, nagy ugrást egyik évről a másikra, Alonso volt csapatát, a Ferrarit említette: „A Ferrari 2020-ban és 2021-ben nagyon rossz volt, és aztán a következő évben – tavaly – már a bajnoki címért harcoltak, és megnyertek kettőt az első három versenyből. Szóval a Ferrari is óriásit lépett előre, és nyilván ott volt a Brawn GP is [2009-ben].”
„Ha azt nézzük, hogy nem változtak a szabályok, talán a miénk a legnagyobb ugrás, mivel az említettek szabályváltozás idején történtek. Most viszont változatlanok maradtak a szabályok, ráadásul itt a költségplafon, ami miatt nagyon nehéz ilyesmit elérni – viszont nagyon tehetséges emberek dolgoznak a csapatunkban. Jól indult a szezon, és remélhetőleg ez még csak a kezdet.”