Gasly az időmérőn jobbnak bizonyult Leclerc-nél Szocsiban, és a 9. helyről rajtolhatott. Mivel bejutott a Q3-ba, azokkal a gumikkal kellett megkezdenie a versenyt, melyekkel legjobb idejét futotta a Q2-ben.
Eközben Leclerc, aki a 11. legjobb időt futva nem jutott az időmérő utolsó szakaszába, és Alex Albon hátrasorolása után a 10. helyről startolt, új abroncsokkal vághatott neki a versenynek.
A rajtnál Gaslynak sikerült maga mögött tartania a ferrarist, ám korábban kellett kiállnia a bokszba, hogy lecserélje lágy abroncsait. Leclerc pedig az új közepes keverékű gumikkal 10 körrel tovább kint tudott maradni, ás végül 7 másodperccel az AlphaTauri elé jött vissza.
Franz Tost, a faenzai istálló csapatfőnöke elárulta, természetesen csalódott egy kicsit, hiszen míg Leclerc 6., Gasly csak 9. lett, pedig a Ferrari tempója nem volt olyan jó, mint az övéké.
„Azt kell mondjam, némi hátrányt jelentett a 9. vagy 10. helyen végezni az időmérőn. Sokkal jobb lett volna, ha a 11. pozícióban zárunk, és közepes gumikkal startolunk” – mondta a szakember.
„Hiszen nézzék meg, mire ment Leclerc! A Ferrari lassabb volt nálunk, de óriási előnyt jelentett nekik az, hogy a közepes keverékű abroncsokkal startoltak. Ezért sokkal tovább kint tudott maradni, és növelni tudta az előnyét, amikor Pierre-nek ki kellett állnia, hogy lecserélje abroncsait.”
„És aztán elveszett a forgalomban. Ezért tudott Leclerc előttünk végezni.”
Gasly sok időt veszített akkor, amikor az AlphaTauri megpróbált előnyt kovácsolni a virtuális biztonsági autós protokollból: a franciát gyorsan a bokszba hívták, ám a VSC-periódus gyorsan véget ért, így a kerékcserével végül több időt veszített, mint várták, így Alexander Albon és Lando Norris is elé tudott kerülni.
Tost azt mondja, ez a verseny végeredményét tekintve nem jelentett pozícióvesztést számukra.
„Kihívtuk őt, mert többé kevésbé egy ingyen kiállásról volt szó. Azt gondoltuk, hogy tovább fog tartani a VSC-periódus. De szerintem csak 10 másodpercig tartott, márpedig mi nem erre számítottunk.”
„Az új gumikkal viszont könnyen megelőzte Albont ismét, illetve Norrist is, és végül abban a pozícióban ért célba, amelyben korábban is volt.”
Gasly csapattársa, Daniil Kvyat mögött ért célba, aki szintén nem jutott be a Q3-ba az időmérőn, és új gumikkal rajtolt.
„Kétlem, hogy csökkenteni tudta volna a hátrányát Daniilhoz képest, de Daniil előtte volt, szóval végül nem nyertünk semmit vele. Nem tudhatjuk… Ha lett volna egy biztonsági autós szakasz, vagy ilyesmi az utolsó körökben, akkor a friss gumik nagy előnyt jelenthettek volna Pierre számára.”