Pénteken az Audi jelentette be hivatalosan F1-es csatlakozását, azt azonban egyelőre nem erősítették meg, hogy melyik csapattal lépnek majd szövetségre – bár szinte bizonyos, hogy a német gyártó a Sauberrel köt partnerséget. A Porsche ugyan még nem jelentette be jövőbeli szereplését, ám ez már csak formaságnak tekinthető – a stuttgartiak a Red Bull-lal terveznek együttműködni.
És pontosan ez a legfőbb oka annak, hogy a két gyártó úgy döntött, nem közösködik, és saját hajtásláncot fejleszt – mondta pénteken Markus Deusmann, az Audi igazgatóságának elnöke.
„Gondolhatják, milyen óriási egyeztetések folytak. De úgy döntöttünk, hogy mivel mindkét brandnek rengeteg rajongója van, és mindkét brandnek megvan a saját egyedülálló karaktere, teljesen elkülönülünk egymástól, és külön működünk majd” – mondta a szakember. „Több okunk is volt erre. Eltérő csapataink lesznek, a hajtásláncot pedig a kasztnihoz kell terveznünk. Ezért is döntöttünk úgy, hogy különválasztjuk a két projektet, hiszen teljesen más kasztnikkal dolgozunk majd, és teljesen más hajtásláncaink lesznek.”
Oliver Hoffman, az Audi technikai fejlesztőrészlegének vezetője kifejtette, pontosan milyen technikai kihívásokkal kell szembenézniük.
„Hogy tartsuk a határidőket, az elektromos összetevők hajtásláncba integrációját, illetve a kasztniba való integrációt… Mindez időbe telik két autó esetében. Szóval teljesen más működésről és integrációs munkáról van szó, ezért mi magunk csináljuk.”
Bár az F1 jelenlegi gyártói kétségkívül előnyben vannak a V6-os hibrid technológia fejlesztése kapcsán, az Audi szerint kellően nagy mértékben változnak majd a szabályok 2026-ra ahhoz, hogy a szintjükre kerüljenek.
„Mindenekelőtt igazán nagy kihívást jelent, hogy elvégezzük a munkát 2026-ra” – ismerte el Hoffmann. „De azt gondolom, vannak kompromisszumok a szabályokban, amiknek köszönhetően azonos feltételek mellett csatlakozhatunk. Mi pedig imádjuk a kihívásokat.”
„El tudtunk indulni a Dakaron is, és kevesebb mint egy év alatt fejlesztettünk ki egy Dakar-autót, ami szintén nagyon komplex hajtáslánccal rendelkezik. Azt gondolom, 2026-ra ezt a hajtásláncot is ki tudjuk majd fejleszteni.”
Deusmann hozzátette: „Világos, hogy hol tartunk jelenleg. A többieknek pedig vannak olyan hajtásláncaik, amik már működnek. De a szabályváltozások elég nagyok ahhoz, hogy lehetőségünk legyen a belépésre úgy, hogy versenyképesek leszünk.”