Az Audi az új motorszabályok bevezetésekor, 2026-ban csatlakozik az F1-es mezőnyhöz. A vállalat elsősorban motorgyártóként érkezik majd meg, ám szövetkezik a Sauberrel, a svájci istálló pedig lényegében az Audi gyári csapata lesz majd a száguldó cirkuszban.
Azt egyelőre lehetetlen megmondani, hogy az istálló 2026-ban milyen versenyzőpárossal kíván szerepelni a Forma-1-ben, a nemzetközi sajtóban viszont felmerült Mick Schumacher neve, aki a tavalyi szezont követően ülés nélkül maradt, idén pedig a Mercedes tartalékversenyzőjeként marad a királykategóriában.
„Természetesen vonzó lenne, de számunkra a versenyzők teljesítménye jelenti a prioritást” – mondta Adam Baker, az Audi F1-es projektjének vezetője a dpa hírügynökségnek egy német pilóta esetleges szerződtetéséről, majd hozzátette, egyelőre még korai az, hogy a jövőbeli pilótákról gondolkodjanak. „Még túl messze van. Még a 2024-es versenyzőkről sem beszélünk, szóval nagyon nehéz lenne megmondani, hogyan alakul majd a versenyzői piac 2026-ra.”
Azt viszont Baker is elismerte, fejlesztőversenyzőre mindenképpen szükségük lesz ahhoz, hogy jól haladjon a felkészülésük az F1-es bemutatkozáshoz.
„A 2023-as év harmadik negyedévében hozunk majd egy fejlesztőversenyzőt, aki különösen fontos lesz majd az erőforrás fejlesztése szempontjából azzal, hogy a neuburgi szimulátorban vezet majd.”