Vegasban 1982 után először rendeztek Forma-1-es futamot, ráadásul rögtön egy éjszakai hétvégét rendeztek. A második szabadedzés, illetve az időmérő edzés kezdését éjfélre lőtték be, előbbi azonban végül helyi idő szerint hajnali 4 óráig tartott, egy fellazult csatornafedél miatt ugyanis jócskán megcsúszott a program. A versenyt helyi idő szerint szombaton este 10 órától tartották, a száguldó cirkusz mezőnye pedig ezen a hétvégén pedig a világ másik felén, Abu Dhabiban vendégeskedik, ami óriási kihívást jelent minden F1-ben dolgozó számára.
Jövőre ráadásul még nehezebb lehet a helyzet, hiszen a versenynaptár szerint Las Vegas az első állomása lesz egy őszi tripla fordulónak, a kaszinóváros után majd Katarba és Abu Dhabiba utazik a mezőny. Az F1-es csapatfőnökök pedig úgy látják, változtatásokra lesz szükség.
„Ha valamin javítanunk kell, akkor az az időterv” — mondta a Ferrari csapatfőnöke, Fred Vasseur a Motorsport.com ezzel kapcsolatos kérdésére. „Nem könnyű tisztességes időpontot találni Ázsiára, Európára, a keleti partra és a nyugati partra. Korábban nem volt ilyen problémánk, hiszen az F1 csak az európai embereknek volt, és tartanunk kellett magunkat az európai időhöz, és rendben is volt a dolog.”
„Most viszont ez egy világszintű projekt, és sokkal nehezebb találni valamit, ami megfelel a 24 órás zóna elvárásainak.”
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint főleg a csapattagoknak volt megterhelő a vegasi hétvége.
„Mivel ez volt az első versenyhétvége itt, természetesen számos lecke van, amit meg kell tanulni. Az egyik, amit meg kell vizsgálni, az az időterv, mert brutális volt a csapatnak, minden nőnek és férfinek a színfalak mögött.”
„Mindenki egy kicsit lestrapálva távozik Vegasból. Így vagy úgy, de brutális hétvége volt mindenkinek a színfalak mögött, és azt gondolom, meg kell néznünk, hogyan tudnánk javítani ezen a jövőre.”
Horner szerint már egy kisebb változtatással is nagy eredményeket lehetne elérni.
„Szerintem lehetne egy kicsit korábban tartani este, hiszen az összes televíziónéző soha nem lesz teljesen elégedett. Ez egy amerikai verseny. Ha este 8 órakor tartjuk, vagy ilyesmi, az sokkal kényelmesebb azoknak, akik a színfalak mögött dolgoznak.”
Mike Krack, az Aston Martin csapatfőnöke úgy látja, a sportág részéről alaposan át kellene gondolni, mi lehet az a megoldás, ami működhet.
„Nem szabad túl gyorsan dönteni, pusztán érzelemből, fáradtságból. Szerintem fontos, hogy hátralépjünk egyet. A sportszabályzat eléggé merev az időtervet illetően, mindent a versenyből, a különféle edzésekből kalkulálnak. Szóval ezen kellene változtatni.”
„De azt gondolom, lehet kalkulálni azzal is, ami a versenyszervezők akarnak, és azzal, amit a munkaerő kíván. Csak egy kis munkára van szükség.”
Az AlphaTauri jelenlegi vezérigazgatója, Peter Bayer korábban az FIA kötelékében dolgozott, így bőven van rálátása a versenyszervezéssel kapcsolatos logisztikai kihívásokra. Azt mondja, csapata támogatná a változtatásokat.
„Mi kétségkívül támogatnánk” — magyarázta. „Nem ismerek minden hátteret, hogy miért is csinálták így. De van egy kis tapasztalatom, és tudom, milyen nehéz volt például a Forma-E számára számos városban. Az utcák lezárásának óriási hatása van az itt élőkre. Felül fogunk vizsgálni mindent, és meglátjuk, hogyan tudnánk fejlődni.”
„Beszéltem a mi embereinkkel is, néhányan igazából elég gyorsan megtalálták a ritmust. Nekem a második napon volt rossz napom, azt hittem, nem tudom végigcsinálni. De aztán hirtelen benne van az ember. Most viszont nyilván elutazunk a világ másik felére, és minden a feje tetejére áll. Ugyanakkor viszont abszolút megérte.”