Az újgenerációs autók célja idén az volt, hogy izgalmasabbá váljon a versenyzés azáltal, hogy az autók szorosabban követhessék egymást, így több előzést, csatát láthassanak a nézők.
Néhány pálya DRS-zónáiban azonban ez a hatás felerősödött, vagyis az előzések túl könnyűvé váltak, amikor a hátul autózó pilóta nyithatta a hátsó szárnyát.
Az FIA éppen ezért vizsgálni kezdte a rendelkezésre álló adatokat, és amennyiben szükséges, néhány DRS-zónát rövidíteni fognak a következő szezonban.
Az FIA együléses versenyzésért felelős technikai igazgatója, Nikolas Tombazis szerint a túl könnyűvé vált előzések legalább annyira rosszak, mint amikor a hátul lévő autó képtelen követni az előtte lévőt, és nem tud előzni.
„Néhány versenyen lehet, hogy csökkentenünk kell a DRS-zónákat. Nem akarjuk, hogy az előzés úgymond elkerülhetetlen legyen, vagy igazán könnyű. Ennek továbbra is harcnak kell lennie” – nyilatkozta Tombazis.
„Ha túl gyorsan történik, ha csak azt látjuk, hogy közeledik egy autó, elmegy és eltűnik, akkor ez igazából rosszabb, mintha hátul van valaki és harcol. Meg kell találni a megfelelő egyensúlyt itt.”
Ross Brawn korábban elmondta, szükséges megtenniük ezt a lépést, hogy csökkentsék a DRS-zónákat, mert a szurkolók sem szeretnének olyan kikerüléseket látni, ami többször előfordult idén.
„Mi sem, és a szurkolók sem szeretik azt, hogy ’menj az egyenesben, kapcsold be a DRS-t, előzz, menj gyorsan és használd ki a rést’. Úgy gondolom, egy ideális világban a DRS arra szolgál, hogy valaki mögé érjenek, és így tisztességesen tudjanak támadni” – mondta Brawn.
„Nem kellene félnünk attól, hogy csökkentsük a DRS-zónák hosszát az olyan helyeken, mint Monza, mert egy kicsit úgy tűnik, hogy mögé érsz, megnyomod a gombot, előzöl. Ez egy kicsit rituálészerű, nem?”
„Nem túl lenyűgöző. Szóval nem kell félnünk ettől, hogy csökkentsük a DRS-t, ahol egyértelműen túl erősnek bizonyul a hatása” – véli a szakember.