Az FIA már 2023-ban tenne a túl könnyű előzések ellen - F1VILÁG.HU

Az FIA már 2023-ban tenne a túl könnyű előzések ellen

HIRDETÉS
Az idei F1-es szezon tapasztalatai alapján az FIA készen áll arra, hogy a 2023-as versenynaptár bizonyos pályáin csökkentse a DRS-zónák hosszát.
GP AUSTRIA F1/2022 - GIOVEDI’ 07/07/2022 
credit: @Scuderia Ferrari Press Office DRS

Az újgenerációs autók célja idén az volt, hogy izgalmasabbá váljon a versenyzés azáltal, hogy az autók szorosabban követhessék egymást, így több előzést, csatát láthassanak a nézők. 

Néhány pálya DRS-zónáiban azonban ez a hatás felerősödött, vagyis az előzések túl könnyűvé váltak, amikor a hátul autózó pilóta nyithatta a hátsó szárnyát. 

Az FIA éppen ezért vizsgálni kezdte a rendelkezésre álló adatokat, és amennyiben szükséges, néhány DRS-zónát rövidíteni fognak a következő szezonban

Az FIA együléses versenyzésért felelős technikai igazgatója, Nikolas Tombazis szerint a túl könnyűvé vált előzések legalább annyira rosszak, mint amikor a hátul lévő autó képtelen követni az előtte lévőt, és nem tud előzni. 

„Néhány versenyen lehet, hogy csökkentenünk kell a DRS-zónákat. Nem akarjuk, hogy az előzés úgymond elkerülhetetlen legyen, vagy igazán könnyű. Ennek továbbra is harcnak kell lennie” – nyilatkozta Tombazis. 

„Ha túl gyorsan történik, ha csak azt látjuk, hogy közeledik egy autó, elmegy és eltűnik, akkor ez igazából rosszabb, mintha hátul van valaki és harcol. Meg kell találni a megfelelő egyensúlyt itt.

Ross Brawn korábban elmondta, szükséges megtenniük ezt a lépést, hogy csökkentsék a DRS-zónákat, mert a szurkolók sem szeretnének olyan kikerüléseket látni, ami többször előfordult idén. 

„Mi sem, és a szurkolók sem szeretik azt, hogy ’menj az egyenesben, kapcsold be a DRS-t, előzz, menj gyorsan és használd ki a rést’. Úgy gondolom, egy ideális világban a DRS arra szolgál, hogy valaki mögé érjenek, és így tisztességesen tudjanak támadni” – mondta Brawn. 

„Nem kellene félnünk attól, hogy csökkentsük a DRS-zónák hosszát az olyan helyeken, mint Monza, mert egy kicsit úgy tűnik, hogy mögé érsz, megnyomod a gombot, előzöl. Ez egy kicsit rituálészerű, nem?”

Hirdetés

„Nem túl lenyűgöző. Szóval nem kell félnünk ettől, hogy csökkentsük a DRS-t, ahol egyértelműen túl erősnek bizonyul a hatása” – véli a szakember. 

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Az FIA már 2023-ban tenne a túl könnyű előzések ellen
Verstappen szerint nincs még veszve a konstruktőri cím a Red Bullnak
Norrist egy hétig emésztették a Brazíliában történtek
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj TV-közvetítései
Tsunoda: Továbbra is megsemmisítem a csapattársaimat, hogy enyém legyen a Red Bull ülése

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!