A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrég arról tájékoztatta a Forma-1 versenyzőit, ha a jövőben a versenypályán, védekezés közben egyazon irányba két eltérő manővert hajtanak végre, büntetéssel számolhatnak.
A téma azt követően került terítékre, hogy Sebastian Vettel az Orosz Nagydíjon agresszív védekezést mutatott be Lewis Hamilton ellen – büntetést azonban nem kapott, mivel nem történt kétszeri irányváltás – csupán jobbra húzódott, közben pedig egy alkalommal megtorpant, majd folytatta a manővert.
Bár Hamilton szerint Vettel kétszer mozdult, Charlie Whiting versenyigazgató szerint a német manővere elfogadható volt, mivel azt nem lehetett két, egymástól független védekezési mozdulatnak tekinteni.
Whiting viszont nemrég elmagyarázta a versenyzőknek, a jövőben az efféle akciókat nem feltétlenül engedik majd meg.
„A két manőverről szóló szabály elsősorban arról szól, amikor valaki egy mozdulatot tesz az egyik, majd egy másikat a másik irányba” – mondta Whiting a Motorsport.com-nak.
„Azt gondolom, mindenki így értelmezte ezt a szabályt, de el kell mondjam, hogy amikor először láttam az incidenst az oroszországi versenyen, ugyanarra gondoltam: Vettel kétszer mozdult, miután megnéztem Lewis fedélzeti kamerájának felvételét.”
„Ha viszont a pálya körül elhelyezett kamerákat nézzük, illetve a szembőli kamera képét, akkor már kevésbé világos a helyzet. Egyetlen manővernek tűnik, némi hezitálással a közepén. Nem tűnik két független manővernek, ezért nem érezték úgy a stewardok, hogy büntetést érdemel.”
„Amit most tisztáztam a versenyzők felé, az az, hogyha két manővert tesznek ugyanabba az irányba, az olyan, mintha az egyik a másik irányba történne. Ha tehát Seb elindul egy irányba, majd körülnéz, és újra elindul, akkor teljesen világos, hogy szerintem ugyanolyan helytelen manővert hajt végre, mintha a második mozdulat a másik irányba történne.”