Az új F1-es autók „sokkal gyorsabbak” lehetnek az egyenesekben - F1VILÁG.HU

Az új F1-es autók „sokkal gyorsabbak” lehetnek az egyenesekben

HIRDETÉS
Az aerodinamikai koncepció megváltozása miatt „sokkal gyorsabbak” lehetnek az egyenesekben a 2022-es Forma-1-es versenyautók – mondja Pierre Wache, a Red Bull csapatának technikai igazgatója.
RB18, back, rear

Az energiaital-gyárosok szerdán tartották autóbemutatójukat, és bár a valódi modell csak a téli teszteken debütál majd, az istálló technikai gurui elárultak néhány dolgot arról, mire is számíthatunk az új generációs versenyautókkal kapcsolatban.

A Red Bull technikai részlegének vezetője, Adrian Newey azt mondja, évtizedek óta nem voltak ilyen komoly szabályváltozások az F1-ben.

„Nagyon szokatlan folyamat volt” – mondta Newey az RB18-as fejlesztéséről.

„Óriási szabályváltozásokról beszélünk, a legnagyobb 1983 óta, amikor betiltották a ’Venturi-autókat’, és bevezették a lapos hasú versenyautókat.”

„Az aerodinamikai változásokat – melyek kiválóan reprezentálják mindezt – azért tervezték, hogy segítsék az előzéseket. Az elmélet az, hogy ha egy olyan formát hozunk létre, mellyel a leszorítóerő keletkezésekor felfelé távoznak a légáramlatok az autó hátulján, akkor egyfajta „kakasfarok” jön fel itt hátul. De ha ezeket megtámogatjuk alulról, akkor a lelépő áramlatok a hátul jövő autó fölé kerülnek. Ezért a hátul jövő autó jobban meg tudja tartani a leszorítóerejét, mint eddig.”

A 2022-es Forma-1-es autók esetében főleg a talajhatás érvényesül majd, Pierre Wache, a Red Bull technikai igazgatója pedig azt mondja, ennek köszönhetően a végsebességük is magasabb lehet, mint korábban.

„Egyértelműen azt szerettük volna, ha alulról nyerünk leszorítóerőt, ellentétben a korábbi megoldásokkal” – magyarázta a szakember. „Korábban is kreáltunk leszorítóerőt alul, de főleg az első és a hátsó szárny, illetve a kocsiszekrény által. Ez természetesen az autó rugózására és mechanikus tapadására, illetve a vezethetőségére is hatással lesz. Mivel az efféle leszorítóerő igazán hatékony, ezek az autók elméletben sokkal gyorsabbak lesznek az egyenesekben ekkora leszorítóerő-szinttel.”

Paul Monaghan, a Red Bull főmérnöke szót ejtett az új generációs versenyautó orráról, illetve a nagyobb, 18 colos gumikról is.

„Az orrkúp határozottan hosszabb. Bárhol is legyen az ütközési struktúra illesztése a kasztnihoz, a struktúra hosszabb lesz, jobban túlnyúlik. Az abroncsok változásának hátterében a közúti gyártásban való relevancia áll, a közúti autók többségén már elég nagy kerekek vannak, ugyanakkor meglehetősen alacsony profilú gumik kerülnek rájuk.”

Hirdetés

„A kerékméretet 18 colra növeltük, kétségkívül az autó magassága is nő egy kicsit.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!