A 2019-es F1-es szezonra egyszerűsödtek az első szárnyak: szélesebbek lettek, ugyanakkor kevesebb kiegészítő szárnyelem kerülhet fel rájuk, emellett a fékcsatornákat is egyszerűbbé tették. Az úgynevezett bargeboardok méretén és elhelyezkedésén is módosítottak, a hátsó terelőszárnyak magasságát és szélességét is megnövelték.
A szezon első versenyén Romain Grosjeannak, a Haas pilótájának a középmezőnyben csatázva volt lehetősége megtapasztalni az új szabályok hatását. A francia pilóta elmondta, valóban könnyebb követni az előtte haladó versenyzőt, így a szabályok részben elérték céljukat, azonban előzni továbbra is nehéz – mégpedig a Pirelli abroncsai miatt.
„Az aerodinamikára vonatkozó új szabályok miatt könnyebb követni a másik autót, ami jó” – mondta Grosjean. „De a gumik most is rögtön túlmelegednek, ha nyomod neki, szóval előzni nagyon-nagyon nehéz.”
Grosjean a szezonnyitó versenyen Antonio Giovinazzival, az Alfa Romeo újonc pilótájával küzdött: „Ha észrevettétek, hogy hány körig tartott megelőzni Giovinazzit, akkor látható, hogy túl nehéz nyomni a gumikkal, mert túlmelegednek, és kész.”
„Elveszíted a tapadást, nem tudsz közelebb kerülni.”
„A tv előtt ülve szerintem jó nézni, de a következő lépés az kell legyen, hogy sokkal robusztusabb gumik kellenek a jobb versenyek érdekében” – javasolta Grosjean.