A Spanyol Nagydíj időmérő edzésén Max Verstappen küszködött autójának DRD-rendszerével, és bár a Red Bullnál azt gondolták, sikerült gyors megoldást találni a problémára a másnapi versenyen, a technikai gond vasárnap ismét felütötte fejét.
A Monacói Nagydíjat megelőzően a Red Bull mérnökei természetesen gőzerővel elkezdtek dolgozni a problémán, Paul Monaghan főmérnök pedig elárulta, „fájdalmas leckéket” kellett megtanulniuk, ám reméli, sikerült végleges megoldást találni.
„A DRS-problémánkat magunknak okoztuk, ha őszinték akarunk lenni, szóval meglehetősen fájdalmas leckéket tanultunk meg” – mondta a szakember, feltehetően arra utalva, hogy talán túl sok helyen próbáltak spórolni az anyagfelhasználás tekintetében a súlycsökkentés érdekében.
„Megkönnyebbülten sóhajtunk most fel a néhány nagyon okos szakemberünk által elvégzett munkát, kutatást és ellenőrzéseket követően. Fantasztikus munkát végeztek nagyon rövid idő alatt. A kihívás pályáról pályára változott, változik a várakozási idő, a nyitási sebesség, illetve a körülmények.”
„Meggyőződésem, hogy sokkal elégedettebbek lehetünk az alapján, amit Spanyolország után megtanultunk.”
Bár úgy tűnt, Monacóban már nem okozott problémát a csapatnak a DRS, az igazi erőpróba ezen a hétvégén, Bakuban várhat a Red Bullra, a versenyautók ugyanis a 340 km/h-s sebességet is elérhetik a 2,2 km hosszú egyenesben.
„Baku egy kicsit eltérő problémákat kínál. A nyitási sebesség Monacóban 160 km/h volt, Bakuban 300 km/h. Szóval nemcsak a szárnyelem súlya a lényeg, hanem az is, hogy a saját aerodinamikai terhelése ellenében nyílik fel. Bolondok lennénk, ha ülnénk a babérjainkon. Tudjuk, mit szúrtunk el. A feladatunk pedig a dolog kijavítása volt, és eddig rendben is vagyunk.”