Baku igazi erőpróba lesz a Red Bull problémás DRS-e számára - F1VILÁG.HU

Baku igazi erőpróba lesz a Red Bull problémás DRS-e számára

HIRDETÉS
A Red Bull Forma-1-es csapatának főmérnöke, Paul Monaghan azt reméli, sikerült megoldást találniuk azokra a DRS-rendszerrel kapcsolatos problémákra, melyek a korábbi versenyeken hátráltatták őket, a hétvégi Azeri Nagydíj azonban komoly teszt lesz számukra ebből a szempontból.
MONTE-CARLO, MONACO - MAY 29: Sergio Perez of Mexico driving the (11) Oracle Red Bull Racing RB18 on track during the F1 Grand Prix of Monaco at Circuit de Monaco on May 29, 2022 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

A Spanyol Nagydíj időmérő edzésén Max Verstappen küszködött autójának DRD-rendszerével, és bár a Red Bullnál azt gondolták, sikerült gyors megoldást találni a problémára a másnapi versenyen, a technikai gond vasárnap ismét felütötte fejét.

A Monacói Nagydíjat megelőzően a Red Bull mérnökei természetesen gőzerővel elkezdtek dolgozni a problémán, Paul Monaghan főmérnök pedig elárulta, „fájdalmas leckéket” kellett megtanulniuk, ám reméli, sikerült végleges megoldást találni.

„A DRS-problémánkat magunknak okoztuk, ha őszinték akarunk lenni, szóval meglehetősen fájdalmas leckéket tanultunk meg” – mondta a szakember, feltehetően arra utalva, hogy talán túl sok helyen próbáltak spórolni az anyagfelhasználás tekintetében a súlycsökkentés érdekében.

„Megkönnyebbülten sóhajtunk most fel a néhány nagyon okos szakemberünk által elvégzett munkát, kutatást és ellenőrzéseket követően. Fantasztikus munkát végeztek nagyon rövid idő alatt. A kihívás pályáról pályára változott, változik a várakozási idő, a nyitási sebesség, illetve a körülmények.”

„Meggyőződésem, hogy sokkal elégedettebbek lehetünk az alapján, amit Spanyolország után megtanultunk.”

Bár úgy tűnt, Monacóban már nem okozott problémát a csapatnak a DRS, az igazi erőpróba ezen a hétvégén, Bakuban várhat a Red Bullra, a versenyautók ugyanis a 340 km/h-s sebességet is elérhetik a 2,2 km hosszú egyenesben.

„Baku egy kicsit eltérő problémákat kínál. A nyitási sebesség Monacóban 160 km/h volt, Bakuban 300 km/h. Szóval nemcsak a szárnyelem súlya a lényeg, hanem az is, hogy a saját aerodinamikai terhelése ellenében nyílik fel. Bolondok lennénk, ha ülnénk a babérjainkon. Tudjuk, mit szúrtunk el. A feladatunk pedig a dolog kijavítása volt, és eddig rendben is vagyunk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!