2022-ben már nem 13, hanem 18 colos kerekeket használnak a Forma-1-ben, a Pirelli pedig az idei szezon során intenzív tesztprogramot folytatott a csapatok segítségével annak érdekében, hogy a lehető legjobb gumikeverékekkel állhasson elő.
A gyártó összesen 28 tesztnapon át dolgozott 18 colos abroncsain, a 2019-es és 2020-as tesztekkel együtt tehát 36 napot töltött a versenypályákon.
A fejlesztési folyamat során több mint 10 ezer órányi házon belüli tesztet, 5000 órányi szimulációt végzett a gumiszállító, és több mint 70 prototípust fejlesztett ki virtuálisan, ezek közül 30 specifikációt próbáltak ki a pályán a versenyzők.
Összesen 4267 kört tettek meg a pilóták, több mint 20000 kilométert. Ezen tesztek alatt 392 szettet használtak fel, ami 1568 abroncsnak felel meg.
A tesztprogramban egyébként majdnem az összes csapat részt vett, a 19 versenyzőből pedig 15-en a mezőny tagjai.
„Jövőre lesz még néhány tesztünk a mi kérésünkre, ennek köszönhetően pedig finomítani tudjuk majd a 2022-es gumikat az új autókhoz, ha szükség van rá” – mondta Mario Isola, a Pirelli F1-es főnöke.
„Amint a specifikációt validálta az FIA, a versenyzők kipróbálhatják majd a 18 colos abroncsokat az Abu Dhabi Nagydíjat követő teszten, arra azonban a jövő évi előszezoni tesztekig várnunk kell, hogy a 2022-es autókon először lássuk majd ezeket az abroncsokat.”