Múlt héten, Mexikóban a Mercedes és a Red Bull részéről még úgy nyilatkoztak, szeretnék, ha az új szabályok bevezetését 2022-ig elhalasztanák, az évi 175 millió dolláros költségvetési plafon beiktatását azonban ők is támogatták a 2021-es idényre.
Mivel többek között a Ferrari, a McLaren és a Williams sem értett egyet a két riválissal, az új szabályok már 2021-ben életbe lépnek – ezt szerdán megszavazta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa.
Ezt követően az Amerikai Nagydíj helyszínén, Austinban sajtótájékoztatót tartottak, ahol egy szélcsatorna-modellt is prezentáltak a média munkatársainak.
Az új szabályokkal a legfőbb cél az, hogy izgalmasabbá tegyék a királykategória versenyeit, ennek érdekében pedig nemcsak a sportszabályzat, de a technikai szabálykönyv is jelentős mértékben módosul. A sportág vezető, az FIA és a csapatok azt szeretnék elérni, ha a versenyautók könnyebben tudnák követni egymást, ezt pedig az aerodinamikai szabályok változtatásával, a versenyautók formájának jelentős átalakításával lehet megtenni.
2021-től a maximális leszorítóerő elérése helyett a szívóhatásra helyezik a fókuszt, ahogy azt néhány hete az F1VILÁG.HU-n az alábbi exkluzív kisfilmben már bemutattuk.
[su_service title=”Ilyenek lesznek az F1-es autók 2021-től” icon=”icon: film” size=”20″][Elite_video_player id=”13″][/su_service]
A Forma-1 vezetőségének tájékoztatása szerint a száguldó cirkuszban 2021-től sokkal kiegyensúlyozottabbá válik majd a versengés, köszönhetően többek között a bevezetésre kerülő költségvetési plafonnak. Így nem az számít majd, a csapatok mennyit költenek, hanem, hogy milyen hatékonyan használják majd fel a rendelkezésükre álló pénzösszeget.
A csapatok egyhangúlag megállapodtak abban, 2021-től egy idényen belül 175 millió dollárból gazdálkodnak majd.
Ross Brawn, a Forma-1 versenyigazgatója elárulta, reményeik szerint a ma bemutatott új versenyautóval nemcsak szorosabb versenyeket vívhatnak a pilóták, de keményebben is csatázhatnak, azok ugyanis jóval robosztusabbak lesznek a jelenlegi autóknál.
A 2021-es szabályokat csütörtök este hozták nyilvánosságra, miután a Motorsport Világtanács (WMSC) egyhangúlag megszavazta őket.
Ennek megfelelően az új autók egyszerűbb első szárnyat, illetve hosszabb diffúzort kapnak, hogy megfelelő szívóhatást érjenek el. Az úgynevezett bargeboardok használatát pedig betiltották.
A versenyautók felfüggesztése is egyszerűbbé válik, a hidraulikus felfüggesztések használata pedig tiltott lesz. A gumimelegítők használatát viszont 2021-re és 2022-re még engedélyezik a Forma-1-ben.
Ahogy az várható volt, a kerekek méretét is megnövelik, 18 colosak lesznek, és a versenyautók súlya is 743 kg-ról 768 kg-ra nő.
A Forma-1-es motorokra vonatkozó regulák nagyrészt változatlanok maradnak, bár a súlyukat megnövelik, és bizonyos anyagok használatát is korlátozzák.