Az már az előszezoni teszteken látszott, a Ferrari idei, SF1000-es versenyautója nem túl ütőképes, akkor azonban sokan azt gondolták, a Scuderia csak altat, a szezonkezdetre pedig megvillantja oroszlánkörmeit.
Nem így történt, és hamar világossá vált, hogy a csapat 2020-as modellje nemhogy a győzelmekért, de még a dobogós helyezésekért is nehezen tud harcolni. Bár Charles Leclerc az idény első versenyein kétszer is felállt a pódiumra, a múlt hétvégi Belga Nagydíjon abszolút mélypontra került a Scuderia: pont nélkül zárták a hétvégét, Sebastian Vettel a 13., Leclerc a 14. helyen ért célba.
Belgiumban Mattia Binotto csapatfőnök azt mondta, szerinte a spái forma egyszeri alkalom volt, autójuknak ugyanis nem feküdt a belga versenypálya, Charles Leclerc viszont hasonlóan nehéz hétvégét vár Monzában is.
Binotto egy TV-interjúban vasárnap azt mondta, bár valóban nehéz időket élnek meg, nem mondaná azt, hogy krízisben vannak.
„Szerintem nem helyes a krízis szót használni arra, amin momentán keresztülmegyünk” – mondta a szakember a Sky Italiának.
„Nyilván ezek nagyon rossz eredmények egy ilyen nehéz szezon során, amit most tapasztalunk. De tudtuk, hogy ez lesz, láttuk már a téli teszteken is, és aztán jött a fejlesztések befagyasztása, és az, hogy lehetetlenség fejleszteni az autót.”
Az idei küszködés láttán sokan felvetették, nem lenne-e ideje a drasztikus átszervezéseknek. Egyes vélekedések szerint Binottónak is távoznia kellene a posztjáról.
„Mindannyian vállaljuk a felelősséget ezért a helyzetért. Én magam is vállalom csapatfőnökként, és mindenki, aki Maranellóban dolgozik. Mindannyian egy csónakban evezünk. És bár a csapat most a vihar közepén áll, nagyon egységesek vagyunk. Nincs krízis, nincs feszültség. Van viszont keserűség és frusztráció. De hiszem, hogy ezt a frusztrációt reakcióvá és eltökéltséggé tudjuk alakítani.”
Arra a kérdésre, hogy van-e valami üzenete a rajongók felé a két olaszországi versenyt megelőzően, Binotto így felelt: „Megértjük a rajongókat. Nagyon sajnáljuk, mi vagyunk az elsők, akik elismerik a dolgot, és sajnáljuk a szurkolóinkat. Ami most történik, hogy van egy autónk, ami elveszítette az erejét, mint hogy az összes motorgyártó elveszítette. Mi jobban, mint a többiek.”
„Tavaly a motorunk jobbára kompenzálta a versenyautónk korlátait, idén viszont már nem ez a helyzet. Az autó korlátai pedig eszkalálódtak. És ezen a ponton teljesen világos, hogy muszáj lesz javulnunk.”