Az FIA minden biztonsági intézkedését hosszú kutatás előzi meg, ez most is így történt: az eredményeket 28 súlyos, 2019-ben történt baleset vizsgálata alapján kapták – ezek nem csak F1-es baleseteket, hanem pályaversenyzés során történt incidenseket jelentenek.
„A pályaversenyzéssel kapcsolatos eredményeink egy sor technikai és operatív irányvonalat mutatnak, amelyek megakadályozzák a súlyos baleseteket és csökkentik az esetleges következmények mértékét” – nyilatkozta az FIA biztonsági igazgatója, Adam Baker.
Az FIA Súlyos Baleseteket Vizsgáló Csoportja – amelyet az elnök, Jean Todt vezet – számos megoldást fogadott el, köztük olyan intézkedéseket is, amelyeknek a segítségével megelőzhető az, hogy a törmelék leváljon az autókról, vagy csökkentik ennek a veszélynek a mértékét.
Az új technikai megoldásoknak köszönhetően a nagyobb törmelékek nem tudnak majd leválni az ütköző autóról – ezt úgy teszik majd lehetővé, hogy a kerékrögzítő lánchoz hasonló technikát alakítanak majd ki a kasztni nagyobb elemei esetében.
Azt is megfontolják majd, hogy az újgenerációs együléses autókon „ellenőrzött meghibásodási pontok” legyenek. Az első szárny főeleme például csak ezeken a törési pontokon törhetne, amennyiben a szárny külső felét hatás éri.
Ezen kívül hatékony, lassítási megoldásokat is vizsgálnak azokra az esetekre, amikor az autó felett elveszíti az irányítást a versenyző – ilyen megoldás lehet például a csúszásgátló festék, illetve nagy súrlódású felületek használata.