Az eset az SQ1 alatt történt, amikor a gyors körét megkezdő Piastri az egyes kanyarban utolérte az ideális íven lassan haladó, a kormánya gombjaival foglalatoskodó Bottast, aki annyira nem figyelte a forgalmat, hogy épp abban a pillanatban húzta rá a kormányát a kanyarcsúcspontra, amikor a nagy lendülettel érkező Piastri ugyanezt tette. A tévéközvetítésbe is bekerült eset lassításán látható volt, hogy a két autó szinte összeért. Az FIA természetesen kivizsgálta az incidenst, amely kapcsán azóta döntést is hozott.
Bár a versenymérnökök a bokszfalról segíti a versenyzőjüket a forgalom kezelésében, a stewardok a vizsgálat kapcsán kihangsúlyozták, „a felelősség elsősorban a pilótát terheli, akinek feladata, hogy ne helyezkedjen olyan módon, hogy azzal más pilótát szükségtelenül feltarthat”. Hozzátették, hogy ennek ellenére a Sauber is tehet az esetről, hiszen Bottast egyáltalán nem figyelmeztették Piastri érkezéséről, „amely hiba jelentősen hozzájárult az incidenshez”.
Háromhelyes rajtbüntetését követően Bottas a 18. pozícióból a 20. helyre csúszik vissza. Ebből a Williams két pilótája, Logan Sargeant és Alex Albon profitál, akik így a 18-19. rajthelyre léphetnek előre.
Az esetről készült felvétel ebben a cikkben beágyazva látható.