Friss hírek

Brawn szerint sokat köszönhet az F1 a Liberty Mediának

Ross Brawn szerint a Liberty Media a profit elé helyezte a Forma-1-et, ennek köszönhetően nőtt drámaian a száguldó cirkusz népszerűsége.

Kétségkívül sokat változott a Forma-1 és annak rajongóbázisa 2017 óta, amikor a Liberty Media megvásárolta a száguldó cirkuszt Bernie Ecclestone-tól. Az F1 azóta jelentősen megnövelte jelenlétét a digitális felületeken, elindított egy sorozatot Drive to Survive címen, és rekordokat döntő nézőszámokat produkál számos országban. Bár a Liberty egyes döntéseit, például a sprintfutamok bevezetését sokan kritizálják, Ross Brawn szerint az F1 sokat köszönhet az amerikaiaknak.

„Szerintem nagyszerű munkát végeztek. Ezt mondanám, de az alkalmazottjuk voltam!” – viccelődött a szakember, aki épp a közelmúltban köszönt le vezető pozíciójáról, mint motorsportért felelős igazgató.

Hirdetés
 

„Úgy gondolkodtak, hogy ’ez egy nagyszerű sport, hogyan léphetnénk vele előre? Hiszen a jutalom akkor jön, ha fejlődünk, nem akkor, ha még több levet facsarunk ki belőle.’ Greg [Maffei] és Chase [Carey] rendelkezett ezzel a vízióval, nekem pedig szerencsém volt szerepet vállalni benne. Szerintem nagyszerű megközelítést alkalmaztak. Nem sok tulajdonos jut eszembe, akik ekkora befektetést vállaltak volna. Számokat nem mondhatok, de jelentős költségvetéssel dolgoztunk. Ez az elköteleződés elkezdett kifizetődni.”

Brawn szerint az F1 ennek köszönhetően jelenleg egy egészséges állapotnak örvend.

„Nem lehetünk önteltek, de sok érdekünk fűződik hozzá. Örömteli, hogy új nézőket érünk el, akikre a sokszínűség jellemző, különösen a nemek arányát tekintve. Ez bátorító. Emellett fontos, hogy megtartsuk a régóta elkötelezett keménymagot is, akiket nem idegeníthetünk el. Ezért is hangoztatom, hogy nagyon fontos a versenyzés integritása” – tette hozzá.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!