Brawn visszavágott: Nem lesz szörnyű vezetni a 2021-es autókat! - F1VILÁG.HU

Brawn visszavágott: Nem lesz szörnyű vezetni a 2021-es autókat!

HIRDETÉS
A Forma-1 sportigazgatója, Ross Brawn visszautasította azokat a véleményeket, melyek szerint alapvető problémák vannak a 2021-es szezonra tervezett versenyautók koncepciójával.
F1 2021

A Racing Point technikai igazgatója, Andrew Green nyilatkozott úgy nemrég, véleménye szerint nem várt következményei lesznek annak, hogy a száguldó cirkuszban a szívóhatás növelésével igyekeztek elérni azt, hogy a versenyautók könnyebben tudják majd követni egymás.

A szakember szerint alapvető problémák lehetnek azzal a koncepcióval, amit a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a csapatokkal és a Liberty Mediával közösen megálmodott 2021-re.

Green úgy véli, a 2021-es modell valójában „a saját piszkos levegőjét generálja”, ezt a problémát pedig szerinte a többi csapat is felfedezte már.

„Sokkal inkább arról van szó, hogy mi történik az autó elején, és merre áramlik a piszkos levegő” – magyarázta. „Márpedig az autó aljára, egyenesen a levegőelvezető csatornákba.”

A szakember hozzátette, meglehetősen szigorúak a megkötések az autó tervezését illetően, ez pedig az új versenygépek irányíthatóságával kapcsolatban is problémákat okoz majd.

„Az autó eleje környékén olyan hihetetlen szigor van, hogy eljutunk arra a pontra, hogy az már árt az autó kezelésének. Szörnyű lesz vezetni őket, de ezt orvosolhatnánk, ha egy kicsit nagyobb szabadságot adnának nekünk, miközben megtarthatnánk a szívóhatást.”

A Forma-1 sportigazgatója, Ross Brawn mindazonáltal visszautasította Green véleményét, elmondása szerint ugyanis ők alapos kutatásokat végeztek.

„A tudás, illetve a mai versenyautók komplexitása hihetetlenül kifinomult abból a szempontból, amit a csapatok csinálnak” – mondta Brawn.

„Nem olyan régen még nem létezett megfelelő gumimodell sem, egy olyan, ami megmutatta, az abroncsok milyen hatással vannak az aerodinamikára – hiszen az első gumik hihetetlen módon befolyásolják az aerodinamikai tényezőket.”

Hirdetés

„Részben az egyik oka annak, hogy 18 colos kerekekre váltunk, hogy ezt csökkentsük, mivel a 13 colos kerekek esetében az oldalfalak elmozdulása rendkívül extrém. El lehet képzelni, hogy kanyarodás közben az ilyen dinamikus gumik őrült módon mozognak.”

„Meg lennék lepve, ha Andrew Greennek lenne már megfelelő gumimodellje a 18 colos kerekekkel kapcsolatban, ami elárulja neki, hogy mit is csinál ez az abroncs kanyarodás közben. Nekünk van. És kétlem, hogy neki is.”

„Visszatérve: ez a kifinomultság csak az elmúlt pár évben alakult ki. Emlékszem, 10 éve még nem volt ilyesfajta tudásunk, vagy szimulációink. Nem tudtuk, mi zajlik ezeken a területeken. És kétlem, hogy a 10 évvel ezelőtti autókat szörnyű volt vezetni. Egy kicsit kevésbé voltunk kifinomultak, mint manapság.”

Brawn ráadásul beszélt arról is, megfelelő forrásai híján a Racing Point jóval kevesebbet dolgozott a 2021-es szabályokon, mint a riválisok.

„Amikor elkezdtünk dolgozni az aerodinamikai programon, a Racing Pointnál közölték, hogy nem fogják tudni támogatni a 2021-es munkákat, és nem fognak tudni hozzájárulni a programhoz a forrásaik miatt.”

„Szóval vélhetően kevesebbet is dolgoztak a programon, mint az összes többi érintett csapat… Úgyhogy elég szerencsétlen kijelentés kritizálni ezen a ponton – szerintem egy kicsit elhamarkodott, és nem tényeken alapul, inkább csak véleményeken.”

„Úgy gondolom, amint elkezdi az autó valós tervezését, eloszlatja majd azokat az anomáliákat, amik felmerültek benne.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!