A múlt vasárnapi Ausztrál Nagydíj meglehetősen drámai fordulatokat tartogatott, miután a versenyt összesen három alkalommal szakították meg piros zászlókkal. Először Alex Albon, később pedig Kevin Magnussen balesete miatt döntöttek a leállítás mellett, a hajrában pedig a második újraindítást követő tömegbaleset adott okot erre.
A leintést követően viszont több versenyző is megkérdőjelezte a futamon alkalmazott piros zászlók szükségességét – különösképp Albon, illetve később Magnussen baleseténél. Lando Norris például azt mondta, szerinte a show miatt döntöttek így a versenyirányításon, Martin Brundle azonban az FIA védelmére kelt, szerinte szó sincs erről.
„Kétlem, hogy volt bármiféle instrukció, hogy pezsdítsék fel a show-t, ha szükséges” – mondta a Sky Sports F1 televízió szakértőjeként tevékenykedő volt F1-es pilóta. „Bele kell képzelnünk magunkat azok helyébe, akik ezekért a döntésekért felelősek. A pályán kívül ülve könnyű nekünk azt mondani, hogy ’ezt vagy azt kellett volna tenni’.”
Brundle utalt Felipe Massa 2009-es magyarországi balesetére is, amikor a Ferrari brazilját egy elszabadult rugó találta fejen.
„2009-ben Felipe Massa majdnem meghalt, miután egy másik autóról lerepülő elem berepült a pilótafülkéjébe. A melbourne-i ráadásul egy utcai pálya, sok rajongó van az aszfaltcsík mindkét oldalán, illetve sportbírók és orvosi személyzet. Ha tehát alkatrészek hevernek a pályán, nem szabad, hogy azok 320 km/h-s sebességnél a levegőbe repüljenek.”
„Amikor Alex Albon kicsúszott, azt gondoltam, csak a biztonsági autót használják majd, lesöprik a kavicsot és elviszik az autót. Egy piros zászló talán kicsit szükségtelennek tűnt, de a verseny végén volt egy gumi és egy kerék a pályán, és rengeteg törmelék.”
„Abban abszolút biztos vagyok, hogy senki sem mondja azt, hogy ’hé, tegyük egy kicsit szórakoztatóbbá ezt!’.”