Brundle megvédte az F1-es versenyirányítást, szerinte nem adtak ukázt felülről - F1VILÁG.HU

Brundle megvédte az F1-es versenyirányítást, szerinte nem adtak ukázt felülről

HIRDETÉS
Az egykori Forma-1-es versenyző, Martin Brundle biztos benne, nem kapott olyan ukázt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyirányítása, hogy bizonyos döntésekkel izgalmasabbá kell tenniük a versenyeket.
MELBOURNE, AUSTRALIA - APRIL 02: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB19 leads Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team W14 and the rest of the field at the second restart during the F1 Grand Prix of Australia at Albert Park Grand Prix Circuit on April 02, 2023 in Melbourne, Australia. (Photo by Peter van Egmond/Getty Images)

A múlt vasárnapi Ausztrál Nagydíj meglehetősen drámai fordulatokat tartogatott, miután a versenyt összesen három alkalommal szakították meg piros zászlókkal. Először Alex Albon, később pedig Kevin Magnussen balesete miatt döntöttek a leállítás mellett, a hajrában pedig a második újraindítást követő tömegbaleset adott okot erre.

A leintést követően viszont több versenyző is megkérdőjelezte a futamon alkalmazott piros zászlók szükségességét – különösképp Albon, illetve később Magnussen baleseténél. Lando Norris például azt mondta, szerinte a show miatt döntöttek így a versenyirányításon, Martin Brundle azonban az FIA védelmére kelt, szerinte szó sincs erről.

„Kétlem, hogy volt bármiféle instrukció, hogy pezsdítsék fel a show-t, ha szükséges” – mondta a Sky Sports F1 televízió szakértőjeként tevékenykedő volt F1-es pilóta. „Bele kell képzelnünk magunkat azok helyébe, akik ezekért a döntésekért felelősek. A pályán kívül ülve könnyű nekünk azt mondani, hogy ’ezt vagy azt kellett volna tenni’.”

Brundle utalt Felipe Massa 2009-es magyarországi balesetére is, amikor a Ferrari brazilját egy elszabadult rugó találta fejen.

„2009-ben Felipe Massa majdnem meghalt, miután egy másik autóról lerepülő elem berepült a pilótafülkéjébe. A melbourne-i ráadásul egy utcai pálya, sok rajongó van az aszfaltcsík mindkét oldalán, illetve sportbírók és orvosi személyzet. Ha tehát alkatrészek hevernek a pályán, nem szabad, hogy azok 320 km/h-s sebességnél a levegőbe repüljenek.”

„Amikor Alex Albon kicsúszott, azt gondoltam, csak a biztonsági autót használják majd, lesöprik a kavicsot és elviszik az autót. Egy piros zászló talán kicsit szükségtelennek tűnt, de a verseny végén volt egy gumi és egy kerék a pályán, és rengeteg törmelék.”

„Abban abszolút biztos vagyok, hogy senki sem mondja azt, hogy ’hé, tegyük egy kicsit szórakoztatóbbá ezt!’.” 

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Brundle megvédte az F1-es versenyirányítást, szerinte nem adtak ukázt felülről
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!