David Coulthardnak szerint mind a rajongók, mind pedig a versenyzők számára sértés volt az üzemanyag-égető periódus az időmérő edzéseken, ami egy cseppet sem fog hiányozni neki az idei évben.
David Coulthardnak szerint mind a rajongók, mind pedig a versenyzők számára sértés volt az üzemanyag-égető periódus az időmérő edzéseken, ami egy cseppet sem fog hiányozni neki az idei évben.
Azzal, hogy az idei évtől az időmérő eddig tizenöt perces harmadik etapja tíz percesre rövidül, a csapatoknak már nem lesz alkalmuk arra, hogy körökön keresztül égessék az üzemanyagot, mielőtt még teljesítenék gyorsköreiket az utolsó percekben.
Mindezt örömmel fogadta a Red Bull Racing skót versenyzője, akinek egyáltalán nem tetszett az, ami az időmérők harmadik etapjának első tíz percében zajlott az elmúlt évben.
“Úgy gondolom, hogy ez időpocsékolás volt, nem is beszélve arról, hogy a rajongókat és a versenyzőket is megsértették, hiszen ki akar olyan autókat látni és vezetni, melyek 80 százalékos teljesítményen futnak. Azért Forma-1-es autók, mert az időmérőn és a versenyen is a maximumon futnak” – mondta David.
“Az olyan edzések, amiken a versenyzők 80 százalékos teljesítményen futnak csak azért, hogy égessék az üzemanyagot, nem hiszem, hogy a környezetbarát kategóriába sorolhatók.”
Az időmérő edzés menetének megváltozása a BMW Sauber technikai igazgatója, Willy Rampf szerint azt fogja eredményezni, hogy több lesz a boxkiállás a versenyeken.
“Lehetséges, hogy egyre több lesz a boxkiállás a versenyeken” – mondta a szakember. “A szabályok kimondják, hogy az időmérő harmadik etapja után már nem lehet üzemanyagot tölteni az autókba, így annyi üzemanyaggal kell megkezdenünk a futamot, amennyivel az utolsó etapra kihajtottunk.”
“Ez pedig azt eredményezheti, hogy több lesz a boxkiállás a versenyeken, hogy ne kelljen olyan nehéz autóval teljesítenünk az időmérő utolsó etapját.”