Az utóbbi tíz év során drasztikus emelkedés volt tapasztalható az egy éven belül megrendezett Forma-1-es futamok számában, ami nagyrészt a Liberty Media hatalomátvételéből fakad. Az F1 új tulajdonosa új szemléletet hozott a száguldó cirkuszba, aminek következtében jövőre már 24 versenyt fognak teljesíteni a csapatok. Las Vegas csatlakozik, Kína és Katar pedig visszatér, így 2023-ban 21 országba látogat el a száguldó cirkusz. Bár sokak ezt túlzónak tartják, Stefano Domenicali szerint ez a mennyiség ideális az F1 számára.
„A 23-24 verseny ideális mennyiség, de erről nem akarok többet beszélni Ezt figyelembe véve válogatjuk össze a helyszíneket. Sok szempontot figyelembe veszünk, a futamok száma azonban egyértelmű: 24 fordulóval elértük a maximumot. A piac megköveteli ezt a mennyiséget. Régebben 15 versenyünk volt, de akkor más idők jártak. Most nagy az érdeklődés, ami remélhetőleg a jövőben még nagyobb lesz.”
A Concorde Egyezményben leírtaknak megfelelően az F1 2025-ig évente maximum 25 versenyt rendezhet, ebben egyeztek meg a csapatok a Liberty Mediával. A helyzet a szerződés lejárta után, 2026-tól változhat, de a versenynaptár további meghosszabbítása lényegében kizártnak vehető. A csapatvezetők szerint már a jelenlegi mennyiség is elképesztő terhet ró az utazó csapattagokra. A kiégés elkerülése érdekében sok istállónál rotációs elven utaztatják a szakembereket.
Ám nem csak a futamok mennyiségére érkeznek panaszok. A sok utazásnak ugyanis a jelentős környezeti terhelése sem elhanyagolható. Erre reagálva Domenicali úgy fogalmazott, „próbálják megtalálni az egyensúlyt”.
„A versenyek egyharmadát Európában, egyharmadát Amerikában és a Közel-Keleten, az utolsó harmadát pedig a Távol-Keleten rendezzük. A versenynaptár kialakításában nagyon fontos szerepet játszanak a pénzügyek. Sokkal több a jelentkező, mint a rendelkezésre álló hely. Figyelembe vesszük a pálya szépségét, a befektetést, a szurkolók aktivitását, valamint a csapatok és a gyártók szempontjait is” – tette hozzá.