A kétszeres világbajnok egy küzdelmes versenyt követően a 7. helyen ért célba az Amerikai Nagydíjon, a Haas csapata azonban óvást nyújtott be, mondván, a spanyol pilóta sérült autóval versenyzett, miután a futam során összeütközött Lance Stroll-lal. Az FIA helyt adott az óvásnak, Alonsót pedig utólag 30 másodperces időbüntetéssel sújtotta, ami miatt az Alpine pilótáját visszasorolták a 15. helyre. Az Alpine ezt követően jelezte, fellebbez a döntés ellen, a meghallgatást pedig a Mexikói Nagydíj előtt tartották csütörtökön.
Az Alpine arra alapozta fellebbezését, hogy Alonsót nem tájékoztatta a versenyirányítás arról, hogy autója megsérült, emellett pedig azzal érvelt, hogy a Haas csapata 24 perccel a határidő után nyújtotta be óvását. A Haas erre reagálva azt közölte, az FIA-tól azt a tájékoztatást kapták, hogy egy órájuk van még beküldeni az óvást, miután nem volt lehetséges tartani a határidőt.
Az FIA csütörtökön kezdetben azt közölte, az Alpine fellebbezése nem állja meg a helyét, a szabályok ugyanis nem teszik azt lehetővé. A francia istálló viszont felülvizsgálati kérelmet kért, állítva, hogy „új és szignifikáns” bizonyíték áll rendelkezésére. A csapat ugyanis csak az austini verseny után, 20 óra 53 perckor szerzett tudomást arról, hogy az eredeti óvást 24 perccel a szokásos 30 perces határidő után nyújtották be.
Csütörtök este aztán újabb meghallgatásra került sor, ahol megállapították, hogy a Haas a 30 perces határidőn belül kézzel írt tiltakozást nyújthatott volna be – tehát nem volt lehetetlen, hogy eleget tegyen az előírásoknak. Mindez tehát azt jelentette, hogy a csapat óvása nem felelt meg az előírásoknak, ami azt jelenti, hogy Alonso visszakapja Austinban megszerzett 7. helyét.
Az Alpine ezt követően rövid közleményben üdvözölte az FIA döntését, a szövetség versenybírói ugyanakkor aggodalmukat fejezték ki azzal kapcsolatban, hogy Alonso a pályán maradhatott úgy, hogy egyik tükre hiányzott, ezért a szabályzat felülvizsgálatát kérik.