A száguldó cirkusz szabályrendszerét annak reményében alakították át, hogy a versenyautók könnyebben tudják majd követni egymást, ezáltal több akciót és előzést láthatnak a rajongók. Hogy az új generációs versenyautók valóban beváltják-e a hozzájuk fűzött reményeket, az leghamarabb a március 20-i szezonnyitón derül majd ki Bahreinben, a múlt heti első teszten viszont a versenyzők már kaphattak némi ízelítőt.
Charles Leclerc, a Ferrari versenyzője pedig meglehetősen részletes elemzést adott azzal kapcsolatban, hogy mi is változott az elmúlt idényhez képest – és amit látott, az bizakodással töltötte el őt!
„Igazán érdekes a dolog! Azt mondanám, hogy 3 másodpercről 1 másodpercre közelebb kerülni az előtted haladóhoz könnyebb, közelebbről tudod követni. És aztán 1 másodpercről 5 tizedre hasonló érzés, mint tavaly. 5 tizedről teljesen közel kerülni pedig sokkal könnyebb, mint tavaly” – magyarázta a monacói versenyző. „Szóval jó, érdekes! De azért meg kell még tennem néhány kört más autók mögött. Viszont egyelőre jónak tűnik a helyzet.”
Hasonló véleményt fogalmazott meg a világbajnoki címvédő Max Verstappen is, aki szerint könnyebben kezelhető az autó egy rivális versenygép mögött.
„Követtem néhány autót, úgy tűnik, egy kicsit könnyebb más mögött maradni” – mondta a holland. „Legalábbis nincsenek olyan furcsa kanyarok, ahol hirtelen alulkormányzottá, vagy durván túlkormányzottá válik az autód.”
„Arra nem számítok, hogy teljesen megszűnik a probléma, legalábbis akkora tempónál, mint amilyennel az F1-es autók haladnak, biztosan nem. De legalább jobban kontroll alatt tudjuk tartani.”
Carlos Sainz a barcelonai teszten Verstappen, Pierre Gasly és Fernando Alonso mögött is autózhatott.
„Nyilván szándékosan próbálgattuk, és elmondhatom, hogy már éreztem is a különbséget. Már most elég nyilvánvaló, szóval meglehetősen pozitívak az érzéseim” – mondta a spanyol.