Friss hírek

Egy nyári konfliktus, és Magnussen sodorhatta veszélybe Schumacher F1-es jövőjét

Igazán érdekes betekint nyújtott a kulisszák mögé a Haas Forma-1-es csapatának vezető mérnöke, Ayao Komatsu, aki nyíltan beszélt arról, milyen konfliktusok voltak csapaton belül az ifjú Mick Schumacherrel. Lehet, hogy épp ez tette kérdésessé a német pilóta jövőjét az amerikai istállónál?

Schumacher tavaly debütált az F1-ben a Haas színeiben, első idényében pedig meggyőző teljesítményt nyújtott, és igazán gyorsnak is tűnt Nikita Mazepin csapattársaként. A német pilóta azonban idén új csapattársat kapott a jóval rutinosabb Kevin Magnussen személyében, akivel az idény elején nemigen tudta tartani a lépést, ráadásul számos alkalommal túlerőltette a dolgokat, ennek pedig többször autótörés lett a vége.

Schumacher végül erőre kapott, Silverstone-ban első pontjait is megszerezte, majd ezt követően, Ausztriában is erős teljesítményt tudott nyújtani. Hiába azonban a remek eredmény, úgy tűnik, a spielbergi verseny fordulópontot jelenthetett Schumacher és a Haas kapcsolatában – legalábbis erre utalt az istálló főmérnöke, Ayao Komatsu, aki nyíltan beszélt arról, milyen feszültségek keletkeztek házon belül.

Hirdetés
 

Történt ugyanis, hogy Schumacher a szombati sprintfutamon a 8. helyen ért célba Magnussen mögött, Lewis Hamilton pedig nagy nyomást helyezett rá hátulról. Ekkor a német pilóta azt kérte csapatától, cseréljenek helyet csapattársával, gyorsabbnak érzi ugyanis magát, mint Magnussen. A Haas viszont elutasította ezt a kérést, sőt, Magnussen el is tudott lépni a Hamiltonnal csatázó Schumachertől. A versenyt követően pedig állítólag igencsak feszült beszélgetés zajlott a német pilóta és a csapat között.

Schumacher a futam utáni interjúk során diplomatikusan fogalmazott ugyan, ám már akkor érezhető volt, álláspontja szerint igazságtalanul bántak vele. Ayao Komatsu egy interjúban most elárulta, az Osztrák Nagydíj kétségkívül „egy jó példa” volt, amiből sokat tanultak.

„Mick Kevin mögött volt, és ez frusztrálta. Nem volt megfelelő a fókusza ezen a sprintfutamon. És erről beszélgettünk utána. A sprintfutam előtt megbeszéltük, hogyan fogjuk csinálni csapatként. De amit ezután csinált, az nem volt valami szuper. És amit utána mondott, az sem volt szuper” – mondta a szakember a Motorsport-Total.com című internetes portálnak.

Schumacher hiába kérte, Magnussen nem engedte el őt maga mellett Ausztriában | Fotó: Haas F1 Team

Schumacher újságíróknak egészen pontosan azt mondta a szombati sprintverseny után, hogy abban reménykedett, „Kevin visszaesik”, hogy használni tudja a DRS-ét a Hamiltonnal való küzdelem során. A német arról is említést tett, „egy kicsit gyorsabb” volt, mint dán csapattársa, a történteket pedig „meg kell vitatni” csapaton belül.

„Ő egy fiatal versenyző, és a legjobb akar lenni. Le akar győzni mindenkit. Ez rendben is van, hiszen ilyennek kell lennie egy fiatal versenyzőnek” – magyarázta Komatsu. „Másfelől viszont látnod kell a teljes képet. Hogy milyen helyzetben van a csapat úgy egészében, és mi az én pozícióm? Még a legapróbb újragondolás is nagyot változtathat a dolgokon.”

„Nyíltan beszéltünk erről a szombati sprintfutam után, majd vasárnap reggel, a verseny előtt, és a futam után újra. Majd a versenyhétvége utáni kedden megint. Egy jó, nyitott kommunikációt folytattunk. Hogy őszinte legyek, Spielberg kemény volt. Az eredmény rendben volt, de rengeteget tanultunk ott.”

„De elmagyaráztam neki: ’Mick, ugyan már, jó munkát végzel! Koncentrálj a saját teljesítményedre, ne erre a dologra. És aztán újra rendben volt. Mick néha túlságosan is a csapattársára koncentrál. Aztán mondtam neki: ’Nézd, Kevin szívesen segít neked, és elmond olyan dolgokat, amiket Romainnek soha nem mondott volna el korábban’. És aztán Mick elgondolkodott, és rájött, hogy a legfontosabb az, hogy a csapat feljebb jusson a konstruktőrök között.”

Komatsu hozzátette, Magnussen visszatérése óriási segítség volt a Haas csapatánál, pontosabban látják ugyanis, mit lehet kihozni az autóból – és könnyen lehet, hogy a dán remek teljesítményével Schumachert is „beárazta”, ami szintén tényező lehet abban, hogy a német pilóta jövője bizonytalanná vált az istállónál. 

„Nagyon jó Mick számára, hogy egy ennyire rutinos csapattársa, van, mint Kevin. Korábban nem tudtuk, mennyire jó ő. És aztán megérkezett Kevin, aki remek referenciapontként szolgál. Úgy gondoljuk, hogy a 2021-es autónkkal könnyedén harcolhattunk volna a Williamsszel, ha Kevin itt lett volna. Mick is profitált volna ebből a fejlődése során.”

„Kevin hozzáállása és mentális ereje ég és volt a két évvel ezelőtti állapotokhoz képest. Sokkal érettebben tért vissza az egyéves kihagyása után. Szó szerint öröm együtt dolgozni vele. És még csak nem is koncentrál arra, hogy legyőzze a csapattársát, mert mindig a csapatra gondol.”

„Öt évvel ezelőtt Kevin pontosan olyan volt, mint most Mick. A fiatal pilóták mindig le akarják győzni a csapattársukat. Természetesen Kevin is le akarja győzni Micket, de nem ez az elsődleges célja. Túl van már ezen. Micknek pedig csak kevesebb tapasztalata van. Szóval ez egyáltalán nem kritika.”

A Haas főmérnöke ugyanakkor dicsérte Schumachert: „Folyamatosan tanul. Nem lassú, de mindenekelőtt folyamatosan tanul. Ha a megfelelő dolgokra fókuszál, és mentálisan erős marad, akkor jó utat fog bejárni. És tanulni is fog a csapattársaitól. Mert nagyon jó a tanulásban.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Egy nyári konfliktus, és Magnussen sodorhatta veszélybe Schumacher F1-es jövőjét
Élő közvetítés: Az FIA díjátadó gálája
Wolff: A szűk oldalszekrényeknek nem volt közük a gyenge teljesítményhez
Teljesen más lesz az Aston Martin 2023-as F1-es autója, mint az idei
Ma veheti át második vb-trófeáját Max Verstappen
Szakított kedvesével Charles Leclerc

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!