HAMIL7ON
Sergio Perez, Racing Point RP20

Elbukták a dobogót: Ezért döntött a kerékcsere mellett a Racing Point

Elbukták a dobogót: Ezért döntött a kerékcsere mellett a Racing Point

Dobogós eredménytől fosztotta meg Sergio Perezt Imolában egy látszólag hibás stratégiai döntés, a Racing Point technikai igazgatója, Andrew Green azonban magyarázatot adott arra, miért hívták ki a bokszba a mexikói pilótát a verseny hajrájában.

Perez jó eséllyel pályázott a dobogós eredményre a vasárnapi Emilia Romagna Nagydíjon, Max Verstappen kiesése után ugyanis feljött a 3. helyre. A holland incidense miatt viszont beküldték a biztonsági autót, a Racing Point csapatánál pedig nagyon tartottak attól, hogy az addigra jelentősen elkopott gumikon Perez nem fog boldogulni a verseny újraindításakor.

„A verseny egészen a biztonsági autós szakaszig nekünk kedvezett” – mondta Andrew Green technikai igazgató.

„Checo nagyszerű tempóval manőverezte fel magát a 4. helyig, megelőzött egy csoportnyi autót azzal, hogy tovább kint maradt a közepes gumikon. Nagyon jól vezetett. Az autó igazán erős volt, és elégedettek voltunk azzal, ahová tartottak a dolgok.”

Green elárulta, a Racing Point úgy állította be versenyautóját, hogy az jól bánjon az abroncsokkal, ez pedig lehetővé tette, hogy Perez előnyre tegyen szert a futam elején. A csapat viszont nagyon tartott attól, hogy a késői, biztonsági autós szakasz utáni újraindítás problémás lesz a meglehetősen kopott gumikon.

„A lehető legrosszabb forgatókönyv a biztonsági autó volt… Nem erre rendezkedtünk be sajnos. Nehéz döntésnek ígérkezett. A kemény gumikon voltunk, az autó a hosszú etapokra volt beállítva. És a verseny kapcsán hihetetlenül idegesek voltunk amiatt, hogy a kemény gumikkal kell majd újraindulnunk a Safety Car mögül. Szerintem küszködtünk volna.”

A Racing Point így behívta Perezt a bokszba friss abroncsokért, aki a 3. helyről a 7. pozícióba esett vissza.

„A legbiztonságosabb, és véleményünk szerint a leglogikusabb dolog az volt, hogy új lágy gumikat teszünk fel neki, amik miatt nem kell aggódnunk. Azt hittük, mások is így tesznek. De nagyon sok múlt azon, hogy hogyan voltak az autók beállítva a versenyre.”

„Azt gondolom, ez az eset megmutatta, miben rejlik a versenytempónk, mivel úgy állítottuk be az autót, hogy vigyázzon a gumikra, ne melegítse túl azokat. Szóval elkerülhetetlen volt, hogy küszködni fogunk a biztonsági autó mögött ebben a helyzetben.”

A Racing Point helyzetét ráadásul bonyolította, hogy George Russell a biztonsági autós periódus alatt összetörte autóját, így a Safety Car a tervezettnél korábban volt bent.

„A második incidenst nem tudtuk megjósolni… Szóval az előzésre rendelkezésre álló körök száma ismét jelentősen csökkent, ami szerintem ugyancsak ellenünk dolgozott.”

„Utólag nézve a történteket, másképp döntenénk. De azt gondolom, hogy az adott pillanatban, a rendelkezésünkre álló információk alapján így kellett döntenünk.”

Perez végül a 6. helyen ért célba az imolai versenyen.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!